عضو شورای شهر بندرعباس تشریح کرد: با هدف برداشته شدن نخستین قدم جهت تحقق شفافیت در شورا از ریاست محترم شورا درخواست کردم کمیته‌ای جهت بررسی هزینه‌های انتخاباتی همکاران محترم و معرفی منابع تأمین آن‌که هر دوره مورد سؤال و ابهام مردم بود، تشکیل دهد تا با اعلام نتایج آن شائبه‌ای در این زمینه باقی نماند.

به گزارش دلفین، «عیسی عباسی» عضو شورای شهر بندرعباس با حضور در دفتر نشریه دلفین، رسانه‌ها را بازوی پرتوان و پلی بسیار مهم و اثربخش برای ایجاد ارتباط شورا با مردم خواند و گفت: در سال‌های اخیر متأسفانه تعداد معدودی از رسانه‌های فعال به دلیل جذابیت‌های مادی ایجاد شده توسط برخی افراد، در مقابل تخلفات سکوت اختیار کردند و به جای انعکاس حقایق، به تعریف و تمجید از آن‌ها پرداخته‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات مردم و حل آن‌ مهم‌ترین وظیفه ماست و دیدگاه‌ها، مواضع و خطوط مختلف سیاسی و جناحی نباید مانعی برای دست یافتن به این هدف باشد.

عباسی لازمه موفقیت شورای جدید را داشتن وحدت و همدلی دانست و گفت: با توجه به سن و سال‌ام سعی و کوششم تقویت وحدت میان اعضاست.

وی تشریح کرد: در انتخاب رئیس شورا نیز مشاهده کردید که من با در نظر گرفتن همین الزام و در اولویت قرار دادن حفظ یکپارچگی اعضای شورا، علیرغم اعلام حمایت تعدادی از اعضا، وارد رقابت نشدم و این اقدام باعث شد ریاست شورا با اکثریت آرای اعضا و با پشتوانه‌ای خوب، انتخاب شود.

این عضو پارلمان محلی بندرعباس یکی از وظایف اصلی شورا در دوره جدید را دوری از دودستگی و ایجاد تنش و اختلافات برشمرد و ادامه داد: خود را ملزم به رعایت این مسئله مهم می‌دانم و به همکاران منتخب خود در شورای ششم نیز تأکید داشتم از تحت تأثیر قرار گرفتن دخالت‌های برخی افراد خارج از شورا که با مشاوره نادرست به دنبال بر هم زدن وحدت و همدلی موجود هستند، خودداری و تمام توان و قدرت خود را معطوف به خدمت صادقانه برای مردم کنند.

وی ادامه داد: ایجاد شفافیت، توقعی است که سال‌ها مردم، نخبگان و اصحاب رسانه از مسئولان و خدمتگزاران خود مطالبه می‌کنند و من معتقدم هر چه این موضوع را بیشتر سرلوحه کار خود قرار دهیم، مصونیت بیشتری در مقابل پیشنهاد‌ها و وسوسه‌های مادی که با شیوه‌های زیرکانه توسط سودجو و منفعت‌طلب طراحی می‌شود، خواهیم داشت.

عباسی تشریح کرد: با هدف برداشته شدن نخستین قدم جهت تحقق شفافیت در شورا از ریاست محترم شورا درخواست کردم کمیته‌ای جهت بررسی هزینه‌های انتخاباتی همکاران محترم و معرفی منابع تأمین آن‌که هر دوره مورد سؤال و ابهام مردم بود، تشکیل دهد تا با اعلام نتایج آن شائبه‌ای در این زمینه باقی نماند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعد از مطرح‌شدن این موضوع برخلاف حمایت بسیاری از مردم و خواص جامعه، برخی اعتقاد داشتند که این موضوعی شخصی است و نباید مطرح می‌شد، از اصحاب رسانه تقاضا دارم در تحقق این مطالبه و نقد و بررسی لزوم پرداختن به آن همکاری و مشارکت داشته و یاری‌رسان باشند.

این عضو شورا ادامه داد: در نطق خود اشاره‌ای به فساد و رانت اداری داشتم و باید عرض کنم در این زمینه نمی‌توان بدون شناسایی عوامل بروز ناهنجاری و خشکاندن ریشه‌ها و ساقه‌های آن، مدعی برخورد و مبارزه با آن بود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت جدید فرمودند، وظیفه دستگاه‌های اجرایی ازجمله شورا و شهرداری، نظارت دقیق و پیشگیری و برخورد با تخلفات درون دستگاه‌ها قبل از کشانده شدن موضوع به دستگاه قضا و رسانه‌ای شدن آن‌ها است.

عباسی گفت: در گذشته همگی شاهد بودیم عدم نظارت دقیق توسط شورا و مقابله نکردن با تخلفات انجام شده توسط دستگاه‌های نظارتی در مجموعه مدیریت شهری بندرعباس، باعث ورود دستگاه قضایی و رسانه‌ای شدن آن و لطمه و ضربات مهلکی بر اعتماد مردم به این مجموعه وارد شد.

این عضو شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر، سپاس‌گزار زحمات تمامی اصحاب رسانه هستم و از شما مشتاقانه تقاضا دارم در صورت مشاهده هر موضوع و مشکل مرتبط با حوزه مدیریت شهری و هماهنگی لازم آماده حضور میدانی و پیگیری در رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم با همکاری این قشر پرتلاش و تأثیرگذار هستم.

گفت و گوی اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007