مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در ادامـه به مشکلات زیست‌محیطی حاصل از سوخت مازوت اشاره و تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین میزان سهمیه گاز ندارد و این مسئله در پایتخت مدیریت می‌شود.

به گزارش دلفین، «حسین سلیمی» مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، در نشست با اصحاب رسانه، نیروگاه بندرعباس را یکی از چهار نیروگاه مهم کشور و از ارکان اصلی تولید برق پایدار در کشور برشمرد و تشریح کرد: هر چه تولیدات ما و تعداد نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد به همان میزان نیز مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و از میزان مصرف مشترکان خانگی و صنایع استان کاسته نمی‌شود.
وی گفت: نیروگاه بندرعباس از اولین مراکز صنعتی استان است که در ابتدای احداث و راه‌اندازی برای مصارف صنعتی برنامه‌ریزی‌شده بود و امروز خوشبختانه نزدیک به ۵۰ درصد نیاز استان را مرتفع می‌کند.
سلیمـی در ادامـه به مشکلات زیست‌محیطی حاصل از سوخت مازوت اشاره و تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس هیچ‌گونه دخل و تصرفی در تعیین میزان سهمیه گاز ندارد و این مسئله در پایتخت مدیریت می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه بسته به شرایط کشور و میزان مصرف گاز این سهمیه متفاوت خواهد بود، گفت: در حال حاضر از ۱۶ مشعل نیروگاه، چهار مشعل در حال سوزاندن مارزوت هستند، بااین‌حال میزان گوگرد این سوخت در استان نسب به استان‌های دیگر شرایط بهتری دارد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس مسائل زیست‌محیطی را اولویت این واحد دانست و تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که با بهینه کردن تجهیزات و بهبود عملکردشان از میزان آلایندگی نیروگاه بکاهیم، این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم زیرا تعیین سهمیه گاز فراتر از اختیارات ما است.
وی ادامه داد: بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود عملکرد و اقدامات در راستای کاهش آلایندگی هزینه شده و نیاز است برای تخصیص میزان گاز به استانی مانند هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره‌ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحافی صورت نگیرد.
سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: همواره انگشت آلایندگی به سمت نیروگاه بندرعباس دراز است حال‌آنکه برخی تصمیمات از حوزه ما خارج است و نیازمندیم در بررسی منشأ آلایندگی‌ها تجدیدنظر صورت گیرد تا تنها نیروگاه بندرعباس متهم نشود.

خبر اختصاصی: شایسته سحی زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007