نمی‌دانم آن‌هایی که دلشان به حال شهر و دیار ما یعنی بندرلنگه می‌سوزد و از بی‌کسی و ضعف نیروها رنج می‌برند و گه‌گاه با دل نوشته‌های خود از نفوذ دیگران در بدنه دولت و مجلس انتقاد می‌کنند.

به گزارش دلفین، نمی‌دانم آن‌هایی که دلشان به حال شهر و دیار ما یعنی بندرلنگه می‌سوزد و از بی‌کسی و ضعف نیروها رنج می‌برند و گه‌گاه با دل نوشته‌های خود از نفوذ دیگران در بدنه دولت و مجلس انتقاد می‌کنند، تا کی باید انتقادات خود را ادامه دهند و تکلیف ما با افرادی که به دنبال تضعیف و تحقیر شهر تاریخی لنگه، بندر مروارید ایران و عروس خلیج فارس چه خواهد بود و ما باید در این زمینه چه کنیم و چه راهکاری و معیاری دراین‌باره باید اجرا کرد.
اینکه بگوییم لابی قدرتمندی در دولت و مجلس و دستگاه قضا نداریم، چاره کار نخواهد بود چراکه در صورت پذیرش این وضعیت باید فاتحه مردم بندرلنگه خوانده شود. این رویکرد، رویکرد درستی نیست و باید برنامه‌ریزی کرد. اما باید این سؤال را مطرح کنیم که برای رساندن اندیشه‌ها و نظرات مردم و نخبگان به گوش مسئولان اعم از استانی و کشوری چه تمهیداتی اندیشیده‌ایم؟! و تاکنون چه اقدامی انجام داده‌ایم؟! از کدام مسئول کلیدی دعوت کردیم که به بندرلنگه بیاید و اگر مسئولی آمده در تاریکی آمده و در خاموشی رفته است، بی‌آنکه مردم وجودش را حس کنند.
باید از تمام کنشگران پرسید که چه همکاری با رئیس دفتر نماینده در این رابطه انجام داده‌اند؛ درحالی‌که جوانان خوش‌ذوق و با فکر زیادی در بندرلنگه هستند که با همکاری، همراهی و تعاون می‌توانند گام‌های مؤثری بردارند، سزاوار است دلسوزان جامعه و خیران برای پیگیری کارها و رونق در امور وارد گود شوند و اقدام عاجل کنند نه هر مسئولی با گرفتن عکس و چند سطر خبر از بازدید در فضای مجازی خود را در حال فعالیت در بندرلنگه نشان دهد و مردم باید تأثیر این بازدیدها را در عمل ببینند.
با این تصور که فردی در سطح کلان مدیریتی نداریم، اضطراب به خود راه ندهیم. خدا با حق‌گویان است؛ به‌علاوه می‌توانیم ارتباط برقرار و راهکار پیدا کنیم. با روی کار آمدن استاندار جدید باید با موقعیت جدید برنامه‌ریزی کرد تا از نیروهای کاردان استفاده شود و از خودزنی به‌جد باید پرهیز کنیم. این هم دست خودمان است و اگر این فرصت‌ها را از دست بدهیم، همه چیز را سوزانده‌ایم و خودمان خطرآفرینی کرده‌ایم.

یادداشت اختصاصی: عبدالحسین اسد پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007