کودکی که پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان، سرانجام با حمایت‌های انجمن خیریه ساحل خلیج‌ فارس توانست بر سرطان پیروز شود.

به گزارش دلفین، فرزندان بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی هستند که خداوند به والدین عطا کرده است، به همین علت والدین هم در قبال چنین لطف بزرگی موظف‌اند شرایط لازم را در راستای تربیت صحیح فرزندان و همچنین مراقبت از سلامتی آنان به لحاظ روحی و جسمی فراهم کنند اما برخی مواقع اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که حل این مسائل خارج از توان، مهارت و درک ماست و قطعاً همه انسان‌ها آموزش‌های لازم را ندیده‌اند تا در مواجهه با واقعیت‌های زندگی دچار سردرگمی و هراس نشوند؛ یکی از مسائل مواجهه با بیماری‌های صعب‌العلاج است.
کودکان مبتلا به سرطان
به‌عنوان‌مثال زمانی که یکی از اعضا خانواده به‌ویژه فرزند یک خانواده به بیماری سرطان مبتلا می‌شود، به‌جرات می‌توان گفت که تمام دنیای والدین دگرگون می‌شود و در چنین شرایطی حاضر هستند برای نجات جان فرزندشان هر راهی را امتحان کنند و دست به دامان هر موضوعی شوند. در این وضعیت نقش نهادهای حمایتی و متخصص در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.
ابوالفضل و تزریق امید در هرمزگان
یکی از خبرهای خوبی که چندی پیش در فضای مجازی منتشر شد، خبر بهبود کامل ابوالفضل ۱۲ ساله و بازگشت وی به روند عادی تحصیل بود. کودکی که پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان، سرانجام با حمایت‌های انجمن خیریه ساحل خلیج‌ فارس توانست از پس بیماری برآید و مثل تمام هم‌سن‌وسال‌هایش به جامعه بازگردد و سفیر امید در جامعه‌ی مبتلایان به سرطان باشد.
لوسمی حاد لنفوئیدی
«صدیقه کیوانی» مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس در رابطه با مسائل و مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به‌ویژه در مورد داستان ابوالفضل به خبرنگار دلفین گفت: کودکانی که تا سقف ۱۶ سال سن دارند و مبتلا به بیماری سرطان هستند تحت پوشش موسسه خیریه ساحل خلیج فارس قرار می‌گیرند و ابوالفضل هم یکی از کودکان بهبود یافته از سرطان است که تقریباً دو سال پیش به تشخیص پزشک معالجش جناب آقای دکتر فضل صالح فوق تخصص خون و سرطان اطفال، مشخص شد که به لوسمی حاد لنفوئیدی «ALL» مبتلا است.
دوره‌های بسیار سخت درمان
وی ابراز داشت: بیماران مبتلا به سرطان به‌ویژه کودکان دوره‌های بسیار سخت، طولانی‌مدت و ناپایداری را در درمان تجربه می‌کنند و اغلب آنان دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و در مواجهه با انواع بیماری‌ها نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا و… توانشان را از دست می‌دهند.
مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس تأکید کرد: بارها این مسئله پیش آمده که کودکان مبتلا به سرطان به علت ترس شدید از آمپول اجازه نمی‌دهند تا کادر درمان تزریقات ایمنی را برای آن‌ها انجام دهد و همین مسئله دشواری کار را دوچندان می‌کند.
ابوالفضل کودکی با اعتمادبه‌نفس بالا
وی عنوان کرد: ابوالفضل به‌عنوان کودکی بهبود یافته از سرطان چنان از روحیه و اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار بود که همین احساس مثبت و تقویت روحیه ‌خودباوری باعث شد تا درمان وی تسهیل ایجاد شود و بتواند بر سرطان پیروز شود.
کیوانی بیان داشت: این کودک توانست مراحل درمانی‌اش را با موفقیت در موسسه خیریه ساحل خلیج فارس سپری کند و مایه‌ی شور و شعف تمام موسسه شود.
مدیر اجرایی موسسه خیریه ساحل خلیج‌فارس در ادامه در رابطه با پرداخت هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به سرطان مواردی را عنوان کرد و افزود: موسسه خیریه ساحل خلیج فارس در ارتباط با هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان علاوه بر هزینه‌های شیمی‌درمانی، ترخیص بیماران بستری و… همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد و خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان می‌توانند با ارائه فاکتور هزینه‌های دارو، ایاب و ذهاب، آزمایش، رادیوتراپی و فیزیوتراپی، دندان‌پزشکی و جراحی وجوه واریزی را دریافت کنند.
وی در پایان تصریح کرد: همچنین برای درمان برای افرادی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان شهرستان‌های مختلف را دارند، تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم و در این رابطه نگرانی وجود ندارد.

گزارش اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1008