استاندار هرمزگان نیز از بدو ورود به استان بارها بر این مقوله تأکید کرده است و از شواهد چنین برمی‌آید که برای تبلور اقتصاد دریامحور برنامه‌هایی در ذهن دارد.

به گزارش دلفین، اقتصــاد و تــوسعــه‌ی دریــامحور یکی از موضوعاتی است که در سالیان گذشته بارها در هرمزگان بر آن تأکید شده و مسئولان در حوزه‌های مختلف سعی داشته‌اند تا برنامه‌های خود را در این مسیر تبیین و اجرایی کنند؛ اگرچه در عمل توفیقات چندانی حاصل نشده است و مؤید آن مقایسه‌ی پیشرفت بندری همچون بندرعباس با شهرهایی همچون رأس الخیمه و فجیره است.
«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان نیز از بدو ورود به استان بارها بر این مقوله تأکید کرده است و از شواهد چنین برمی‌آید که برای تبلور اقتصاد دریامحور برنامه‌هایی در ذهن دارد و مشاورانش گرای صحیحی به وی داده‌اند تا جایی که در هفته‌ی گذشته و در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز بار دیگر این مسئله را مطرح کرد و خواستار احداث یک بندر اقیانوسی در شرق هرمزگان به مرکزیت جاسک شد و به نظر این پیشنهاد با موافقت اعضای کمیسیون عمران نیز مواجه شده است.
در مصوبات این جلسه آمده است که با توجه به مطالعاتی که پیش از این صورت گرفته است، احداث یک بندر در شهرستان جاسک به‌منظور توسعه متوازن در این منطقه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی دنبال خواهد شد.
البته دوستی در این نشست تنها ایجاد ظرفیت‌های جدید را مورد تأکید قرار نداد و بهبود سطح کیفی زیرساخت‌های دریایی موجود را نیز خواستار شد که این رویکرد جدیت وی در عملی کردن اقتصاد دریامحور را نشان می‌دهد؛ اگرچه این طرح‌ها تا زمانی که به مرحله‌ی اجرا نرسد، تأثیری در اقتصاد استان و کشور نخواهد داشت و هنوز برای قضاوت آن بسیار زود است.

یادداشت اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007