شهرداری بندرعباس امروز با تلی از آوار بدهی‌های پیشین روبه‌رو است و همین مسئله نیز به انسداد حساب‌های بانکی و تهدیدهای پیمانکاران طلب‌کار انجامیده.

به گزارش دلفین، شهرداری بندرعباس امروز با تلی از آوار بدهی‌های پیشین روبه‌رو است و همین مسئله نیز به انسداد حساب‌های بانکی و تهدیدهای پیمانکاران طلب‌کار انجامیده. در این شرایط و در صورت بهبود نیافتن وضعیت اقتصادی این نهاد عمومی، دیگر افراد جرئت خواهند کرد تا اقدامات شهرداری در سایر زمینه‌ها را نیز زیر سؤال ببرند و اعتراضات احتمالی کارگران نیز عرصه را بر «مهدی نوبانی» سخت‌تر خواهد کرد.
بااین‌حال به نظر می‌رسد که شهردار جدید بندرعباس این موضوع را به‌خوبی درک کرده و به دنبال راهکارهایی برای دستیابی به منابع جدید مالی است و در دیدار خود با اصحاب رسانه نیز بر همین موضوع تأکید کرد.
نوبانی با بیان این‌که تنها راه برون‌رفت از مشکلات، اتکا به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، افزود: باید با ارائه بسته‌های پیشنهادی و شناساندن ظرفیت‌های موجود، اعتماد سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های هنگفت خویش را صرف آبادانی و پیشرفت این منطقه می‌کنند، جلب کنیم چرا که بازی دوسر برد در معاملات سرمایه‌گذاری امری ضروری است.
اما رسیدن به این بازی دو سر برد الزامات فراوانی دارد. در این وضعیت چنان‌چه شورای شهر با شهردار در تسهیل جذب سرمایه‌گذاران همراهی و همکاری نکند، دیر یا زود شاهد چالش‌های بسیاری خواهیم بود و چالش‌های اقتصادی به چالش‌های سیاسی تبدیل خواهند شد و به یک بازی دو سر باخت خواهند رسید.

گزارش اختصاصی:فهیمه هادی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007