دادگستری به‌عنوان یکی از نهادهای مهم و حیاتی در مبارزه با فساد به شمار می‌رود و نقشی اساسی در کاهش جرائم و استیفای حقوق مردم دارد.

به گزارش دلفین، دادگستری به‌عنوان یکی از نهادهای مهم و حیاتی در مبارزه با فساد به شمار می‌رود و نقشی اساسی در کاهش جرائم و استیفای حقوق مردم دارد؛ با این حال این نهاد نیز نیازمند نظارت و بازرسی‌های مداوم برای پیشگیری از تخلفات احتمالی است؛ موضوعی که «پرویز سالاری» مدیر نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت هرمزگان در دیدار با «مجتبی قهرمانی» رئیس‌کل دادگستری استان مطرح کرد.
کارشناسان دادگستری یکی از مراکز فساد
سالاری کارشناسان دادگستری را یکی از مراکز و کانون‌های فساد اعلام کرد و گفت: چرا باید اعضای هیئت‌مدیره این کانون به مدت ۲۰ سال ثابت بمانند؟!
استمرار کارشناسان شائبه دار
وی همچنین از ارجاع و توزیع کار کارشناسی به کارشناسان خاص و پر شائبه خبر داد و گفت: در بسیاری از مناطق استان هرمزگان زمین‌های کشاورزی تغییر کاربری داده شده، در زمینه برگزاری مناقصات و واگذاری‌ها نیز تخلفات زیادی صورت گرفته که انتظار است سازمان‌های بازرسی و نهادهای نظارتی در این زمینه ورود کنند.
نظارت باید افزایش یابد
با این حال باید پذیرفت که یکی از علل افزایش فساد در میان کارشناسان رسمی عدم نظارت مستمر و دقیق بر روند کارشناسی است و اگر گروهی روند ارائه‌ی تسهیلات بانکی و تأمین تضامین را بررسی کنند مطمئناً دستیابی به سرنخ‌هایی که سالاری از آن‌ها صحبت به میان آورده است، کار چندان سختی نخواهد بود.

گزارش اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001