استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه سه هفته پیش، بیمه منازل مسکونی روستاییان انجام شد و علی‌رغم این‌که امیدوار بودیم این بیمه هیچ‌گاه استفاده نشود اما امروز به یاری مردم خواهد آمد.

به گزارش دلفین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه‌ی بازدید از مناطق زلزله زده‌ در گفت‌وگو با دلفین گفت: با مشارکت مردم و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیاز اولیه هفت هزار نفر از روستاییان زلزله‌زده سایه خوش را با اسکان موقت برطرف کردیم و حدود ۱۲۰ کانکس برای این منطقه زلزله‌زده رسیده و تعدادی از کانکس‌ها را هم نصب کردیم.
وی عنوان کرد: به علت گرمای شدید و طاقت‌فرسا در حال حاضر وسایل سرمایشی برای منطقه روستای زلزله‌زده سایه خوش هم تأمین شده و همزمان با برق رسانی به قسمت‌های مختلف روستا، کولرها نیز در حال نصب است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از هزار واحد مسکونی باید ساخته شود و برآورد اولیه‌ی میزان خسارت زلزله روستاهای غرب استان بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان است و به همان میزان ابنیه‌ی فنی نیز آسیب دیده است.
وی در پاسخ به خبرنگار دلفین در خصوص نحوه‌ی جبران خسارت زلزله از سوی بیمه نیز گفت: خوشبختانه سه هفته پیش، بیمه منازل مسکونی روستاییان انجام شد و علی‌رغم این‌که امیدوار بودیم این بیمه هیچ‌گاه استفاده نشود اما امروز به یاری مردم خواهد آمد.
وی گفت: کارشناسان در حال ارزیابی منطقه هستند و بیمه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان خسارت‌هایی را که به منازل و اثاثیه مردم وارد شده است، جبران خواهد کرد.
استاندار هرمزگان گفت: ازآنجایی‌که بخشی از توان مالی ما درگیر مسئله سیل و زلزله سال گذشته شد و هنوز پروژه ساخت مناطق زلزله‌زده باقی مانده بنابراین برنامه ما این است که بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه آینده بخشی از واحدهای مسکونی منطقه روستایی سایه خوش را احداث و به مردم تحویل دهیم.
وی در پایان گفت: کلاتو یکی دیگر از کانون‌های زلزله و روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است که در پی وقوع زلزله آسیب شدیدی دیده و هم‌اکنون نیروهای جهادگر و امدادی قرارگاه مدینه منوره سپاه در آن منطقه مستقر هستند و اقدامات ساخت‌وساز منازل روستایی را انجام می‌دهند.

گفت و گوی اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001