بلاتکلیفی شهر بدون شهردار بستک صدای افکار عمومی را درآورده است و مشخص نیست اعضای شورای شهر با چه استراتژی و تحت چه شرایطی پس از گذشت یک سال همچنان از انتخاب شهردار مورد تائید عاجز مانده‌اند.

به گزارش دلفین، بلاتکلیفی شهر بدون شهردار بستک صدای افکار عمومی را درآورده است و مشخص نیست اعضای شورای شهر با چه استراتژی و تحت چه شرایطی پس از گذشت یک سال همچنان از انتخاب شهردار مورد تائید عاجز مانده‌اند و چهار گزینه‌ی آنان نیز به دلایل مختلف در تصدی این پست ناکام مانده‌اند؛ اتفاقی که شائبه‌ی دخالت‌های خارج از شورا را برجسته‌‌ می‌کند.
دلایل استعفای احمدی
این در حالی است که «مسعود هوشمند» رئیس شورای اسلامی شهر بستک در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین در خصوص دلایل انصراف یونس احمدی به‌عنوان سومین شهردار پیشنهادی شورا، گفت: به دلیل طول کشیدن فرآیند اداری و این‌که احتمال می‌رفت ایشان به دلیل نداشتن سابقه‌ی مدیریتی تائید نشود، از این سمت کناره‌گیری کرد.
تکذیب‌های پوشالی رئیس شورا
اگرچه بعد از این مصاحبه مرتضی ایرانمنش، دیگر عضو شورای شهر بستک با رأی خود، برادر و دو عضو دیگر شورا به‌عنوان چهارمین شهردار منتخب شورای ششم بستک انتخاب شد اما «هوشمند» در آن مصاحبه به قطع احتمال انصراف یکی از اعضای شورای شهر برای تصدی پست شهرداری را تکذیب و عنوان کرد: این احتمال اصلاً وجود ندارد.
یک ادعا: فشاری از خارج از شورا وجود ندارد
وی اضافه کرد: فشاری سیاسی بر شورای شهر نیست و این صحبت‌ها ادعاهای کسانی است که علاقه‌مند به مطرح کردن چنین موضوعاتی هستند.
کار شهروندان بر زمین نمانده
رئیس شورای اسلامی شهر بستک تصریح کرد: علی‌رغم نبود شهردار هیچ کاری در مجموعه شهرداری عقب نمانده و تأثیری در روند کارها نداشته است و ما پاسدار حقوق شهروندان هستیم.
ورود هیئت تطبیق
این سخنان در حالی مطرح شد که تنها چند روز پس از این اظهارنظرها، موضوع شهردار شدن مرتضی ایرانمنش هم روی هوا رفت و بی‌توجهی به ضوابط قانونی سبب شد تا هیئت تطبیق دست رد به این انتخاب بزند.
قحط‌الرجال؟!
در همین رابطه عبدالسلام انوری نایب‌رئیس سابق شورای اسلامی شهر بستک در یادداشتی ارسالی به بستک نیوز بر موضوع تضییع عموم عامه تأکید کرد و گفت: مردم امروز انگشت حیرت به دهان گرفته و شاهدند که چگونه فرصت‌ خدمت طلایی پیش ‌رو از کف می‌رود و شورای مرکز شهرستان اندر خم کوچه‌ی انتخاب شهردار مانده که گویی قحط‌سالی و قحط‌الرجالی بی‌سابقه آمده است.
شور ناپذیری
عضو سابق شورای شهر پنجم شهر بستک افزود: اعضای شورای اسلامی بستک بدون درس عبرت گرفتن از سه تجربه‌ی ناموفق گزینه‌ی چهارم را سریعاً و بدون توجه به ضوابط قانونی انتخاب کردند که متأسفانه وجه مشترک هر چهار انتخاب، نادیده گرفتن سوابق، تخصص و تجربه‌ی افراد است که انتظار می‌رفت بیش از دیگر شاخصه‌ها موردعنایت قرار بگیرد که نگرفت و ناپختگی و مشورت‌ناپذیری اعضا را بیش از هر چیز دیگر برملا ساخت.
سخن پایانی
در این شرایط می‌طلبد تا دستگاه‌های نظارتی با در نظر گرفتن موارد قانونی از تضییع بیشتر حقوق عامه جلوگیری کنند و شورای شهر بستک نیز باید یک بار بدون رودربایستی تمام موارد را با مردم در میان بگذارد تا دلایل این اتفاق نامیمون برای افکار عمومی مشخص شود.

گزارش اختصاصی: پدرام مجیدی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007