این روزها ایادی استکبار ازجمله آمریکا و اسرائیل فعالیت خود را در منطقه افزایش داده‌اند و سرویس‌های اطلاعاتی‌شان در دیدارهای مختلف با چهره‌های تأثیرگذار مذهبی سعی در ایجاد دوقطبی شیعه-سنی در راستای پیشبرد اهدافشان دارند.

به گزارش دلفین، این روزها ایادی استکبار ازجمله آمریکا و اسرائیل فعالیت خود را در منطقه افزایش داده‌اند و سرویس‌های اطلاعاتی‌شان در دیدارهای مختلف با چهره‌های تأثیرگذار مذهبی سعی در ایجاد دوقطبی شیعه-سنی در راستای پیشبرد اهدافشان دارند. ایجاد فشار حداکثری بر ایران، این بار متفاوت‌تر از دوران ریاست جمهوری ترامپ در حال اجراست و در این شرایط تمامی ارکان جامعه باید ضمن درک صحیح و واقع‌بینانه از موضوع به دنبال کاهش تبعات احتمالی این حضور باشند.
هرمزگان، نماد همزیستی اما…
با این حال استان هرمزگان از دیرباز به دلیل شرایط ویژه‌ی جغرافیایی و فرهنگی، سرزمین همزیستی فرهنگ‌ها و نماد زیست توأم با احترام مذاهب مختلف بوده است اما این پیشینه‌ی قوی نیز نباید ما را نسبت به تهدیدات موجود بی‌خیال کند؛ موضوعی که «احسان کامرانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در هفتمین همایش «ولایت محور اتحاد امت اسلام» بر آن تأکید کرد.
وحدت، مقدمه تمدن نوین اسلامی
کامرانی بیان داشت: مقدمه تمدن نوین اسلامی، وحدت اسلامی است و باید در دنیای امروز به این وحدت توجه ویژه‌ای شود و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تأکید دارند.
وی با بیان این‌که آسیب‌شناسی‌ها باید به‌درستی صورت گیرد و ما باید بدانیم چه مواردی سبب تفرقه و جدایی می‌شود، افزود: اشاعه بینش تمدنی و تفکر جامع و پخته نیاز امروز جامعه است و باید بر این موضوعات تمرکز شود و ترویج صورت گیرد.
خطر رژیم صهیونیستی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان داشت: امروز رژیم صهیونیستی با ورود به منطقه به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است که باید با هوشیاری مانع از تحقق آرزوی صهیونیست‌ها شویم.
وی افزود: وحدت بین شیعه و سنی در استان هرمزگان همواره زبانزد بوده و خواهد بود و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان پرچم‌دار این موضوع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در پایان سخنانش عنوان کرد: در زلزله اخیر استان هرمزگان مشاهده کردیم مسئولان، علمای شیعه و سنی و آحاد مختلف مردم نیز پای کار بودند و این موضوع نماد همدلی و وحدت در استان هرمزگان است.
سخن پایانی
در این شرایط بر تک‌تک ارکان اجتماعی و به‌ویژه مسئولان استانی و کشوری واجب است تا با نگاه برابر، توجه به عدالت اجتماعی و حفظ مصالح کشور در اظهارنظرها تلاش داشته باشند تا اتحاد بین شیعه و سنی در کشور تقویت شود و به‌تبع آن ضریب امنیت ایران اسلامی و هرمزگان ارتقا یابد.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007