استاندار هرمزگان گفت: راهبرد من عدم دخالت در انتصابات مدیران خرد مانند مدیر اداره آب فلان شهر و روستاست و باید به مدیران کل این اختیار را داد تا برای زیرمجموعه خود تصمیم بگیرند.

به گزارش دلفین، اگرچه هرروز از گوشه و کنار صحبت از وزیر شدن مهدی دوستی و خداحافظی با استانداری هرمزگان به میان می‌آید اما به نظر می‌رسد که وی بنا دارد تا از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود شرایط استان استفاده کند و کمتر به دنبال سیاسی بازی برای ماندن است. این مسئله در نشست خبری آغاز دولت استاندار هرمزگان نیز مشهود بود و وی در واکنش به شائبات در خصوص انتصابات با رنگ و بوی سیاسی در استان، گفت: در انتصابات صحبت من بر فرآیندها است نه افراد.

وی تصریح کرد: من تنها دو مدیر از خارج استان آوردم و رزومه منابع انسانی موردنیازم را از دفاتر نمایندگان، نخبگان، افراد معتمد و … دریافت کردم که به نظر امری مرسوم و عادی است.

دوستی ادامه داد: راهبرد من عدم دخالت در انتصابات مدیران خرد مانند مدیر اداره آب فلان شهر و روستاست و باید به مدیران کل این اختیار را داد تا برای زیرمجموعه خود تصمیم بگیرند.

وی به برخی شایعات و توییت‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: من در انتصاب مدیر منابع انسانی یک شرکت دخالت نداشته و نخواهم داشت و دلیل برخی از توییت‌ها را نمی‌دانم. آیا استاندار باید در انتصاب مدیر منابع انسانی یک شرکت دخالت کند؟ این موضوع را از من می‌خواهید؟

استاندار هرمزگان در خصوص توقعات برخی جناح‌ها برای تغییر تمامی مدیران نیز گفت: آیا توقع شما تغییر تمام مدیران است؟ من چنین رویکردی ندارم و خروجی افراد را در نظر می‌گیرم.

وی به موضوع تنش‌ها برای انتصابات در استان نیز واکنش نشان داد و اضافه کرد: بین من و نمایندگان در انتصابات تنش بوده است، اما فشاری احساس نکرده‌ام، رزومه‌ی افراد معرفی شده از سوی نمایندگان را هم بررسی کرده‌ام اما فردی از سوی نمایندگان به من تحمیل نشده است.

دوستی گفت: برخی از افراد معرفی شده از سوی ستاد انتخاباتی بودند که برای نمونه آقای خاکی‌نهاد است که از ایشان راضی هستم، آقای مدرس را از دولت پیشین نگه داشتم و از ایشان هم راضی‌ام، آقای شهرزاد را از بدنه وزارت کشور جذب کرده‌ام و از ایشان نیز راضی‌ام، یک پروفسور بومی و انقلابی را معاون سیاسی کرده‌ام، پس من برای تجارت سیاسی نیامده‌ام، از من عملکرد را بخواهید و خط‌وربط‌های سیاسی را دنبال نکنید.

وی در پایان بیان داشت: مدیران فنی و کارشناسان ما که آدم سیاسی نیستند و نباید آنان را حذف کنیم، شاخص ما ولایت‌پذیری است و دنبال سیاسی بازی نیستیم.

 

گزارش اختصاصی

 

این مطلب در شماره ۱۲۳ نشریه دلفین منتشر شده است.