مديرکل محيط زيست هرمزگان گفت: بيمارستان كودكان بندرعباس فاقد دستگاه بی خطر ساز زباله های عفوفی است و باید فکری به حال آن شود.

به گزارش دلفين، «حبيب مسيحي تازياني» در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته‌ی محیط زیست گفت: كار محيط‌باني سخت و دلسوزانه است و محيط‌بانان بايد با جان و دل در اين زمينه فعاليت و شجاعانه براي مقابله با خطرات تلاش كنند.
تازياني با اشاره به هفته‌‌ي محيط زيست و «شعار كاهش آلاينده ها و پسماند، آسمان آبي، زمين سبز» افزود:در اين هفته برنامه هايي همچون مراسم روزجهاني محيط زيست، نقاشي همياران محيط زيست، مسابقه ي ساخت المان هاي بازيافتي، آموزش خط براي همكاران در مجموعه محيط زيست و ديدار با نماينده ولي فقيه و ائمه ي جمعه در ساير شهرستان‌هاي استان را تدارك ديده‌ایم.
مدير كل حفاظت محيط زيست هرمزگان در رابطه با حوزه ي يگان حفاظت شده محيط زيست هرمزگان عنوان كرد: بيشترين عملكرد يگان در چهارچوب مناطق حفاظت شده است و در غير مناطق حفاظت شده نيز چه در حوزه ي خشكي و چه در حوزه ي دريا اقداماتي را بر مبناي وظايف خود انجام مي دهيم.
وي با اشاره به تعداد محيط بانان فعال در مجموعه ي محيط زيست، افزود: درسال گذشته ٤٩ محيط‌بان در هرمزگان داشتيم كه بعد از شهادت سه محيط بان، در حال حاضر با ٤٦ محيط بان آماده خدمت رساني هستيم و در هر ٢٠ هزار هكتار يك نيرو انجام وظيفه مي كند و اين درحالي است كه در هر ٦ هزار كيلومتر بايد يك محيط بان باشد كه در مورد شاهد كمبود نيروي محيط بان هستيم.
وي اضافه كرد: بيمارستان كودكان بندرعباس فاقد دستگاه بي خطر ساز زباله هاي عفوفي است و باید فکری به حال آن شود.
وي گفت:در موضوع كنترل آلودگي هوا مبنا هواي پاك است و از٢٥واحد صنعتي كه بايد سيستم هواي پاك را نصب كنند تنها٥٠درصد داري سيستم پايش لحظه اي هستند و مابقي در دست ساخت و يل به بهره برداري نرسيده اند.
تازياني تشريح كرد: براي مقابله با گرد وغبار درسال هاي گذشته ٣١٨ هزار هكتار از اراضي به عنوان كانون گردوغبار قرار دارند كه براي جاسك و بندر خمير دو دستگاه پايش ثابت خريداري كرديم تا اطلاعات را در اين زمينه جمع آوري كنيم.
وي در باره ساحل های آلوده و ساحل های غیذآلوده بندرعباس نیز گفت: سه محدوده‌ي پارک غدير، پارک دولت و خیابان ورزش سالم و پنج نقطه محله خواجه عطا و خورگور سوزان، پارک كپشكن و سورو (بالا و پايين)آلوده هستند.
وي افزود: يك هزار و ٢٥٤ تن پسماند عادي در روز توليد مي شود که ٧٩٤ تن پسماند متعلق شهر و ٤٦٠تن متعلق به روستا است كه سرانه ي توليد پسماند به طور ميانگين ٧٠٥گرم در روز براي هر نفر برآورده شده و ١٥درصد از پسماند مورد استفاده، مابقي به صورت غير اصولي دفن مي شود.
مسیحی گفت: ١٧بيمارستان مجهز و دو بيمارستان فاقد دستگاه هيدرو كلاب داريم و اگر در مورد بيمارستان ابوموسي سوال دارید باید گفت که این بیمارستان داراي دستگاه زباله سوز است.
وي در خصوص اقدامات لازم برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی با اشاره به اینکه این موضوع هرساله وجود داشته اما امسال گستردگی آن وسیع‌تر بوده اظهار کرد: بررسی‌های موجود در سازمان فائو نشان داد سم‌پاشی هم وجود داشته است.
وی ادامه داد: بخشی از معضل هجوم ملخ‌هارا می توان از بین برد اما دسترسی به‌ تمامی مناطق برای زنده گیری ملخ‌ها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سم‌پاشی هستیم.
مسیحی با بیان اینکه به‌طور حتم سم‌پاشی مزارع و اراضی کشاورزی روی محیط‌زیست تأثیر دارد، تصریح کرد: نوع سم‌پاشی و دوز آن مهم و شاید بر روی چهارپایان اثرات کمی داشته باشد اما بر تنوع حشرات تأثیرات منفی خواهد داشت.