مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: فرزندان هرمزگان در امتحانات پایه دوازدهم سال 1400 به ترتیب اولویت در گروه تجربی رتبه 13، گروه ریاضی رتبه 15 و در گروه علوم انسانی رتبه 14 را کسب کردند.

به گزارش دلفین، محمد قویدل در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: استاندار هرمزگان در بدو ورود به این استان کیفیت‌بخشی در حوزه آموزش‌وپرورش را در اولویت اصلی قرار دادند و به‌نوبه خودم از حمایت ایشان کمال تشکر و قدردانی را دارم.
وی گفت: بنده سال‌ها در سطوح مدیریتی آموزش‌وپرورش هرمزگان قرار داشته‌ام اما در یک سال اخیر، ارتقاء سطوح آموزشی و رشد بسیاری از شاخص‌ها را به میزان قابل‌توجهی شاهد بودیم.
قویدل با اشاره به توسعه عدالت آموزشی در هرمزگان اظهار داشت: توسعه و بسط عدالت آموزشی بخصوص با توجه به گستردگی استان و وجود جزایر و دوری از مرکز و اقلیم هرمزگان از اهمیت بسزایی برخوردار است و رساندن شاخص‌ها به وضعیت متوسط در میان همه شهرستان‌ها به‌عنوان یک دغدغه جدی برای ما محسوب می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان بیان داشت: تمرکز در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنا و محور همه جهت‌گیری‌های ما در تعلیم و تربیت است.
قویدل اذعان داشت: ما برای کاهش افت تحصیلی ناشی از کرونا، پایگاه کیفیت‌بخشی در استان را به‌طور متمرکز با استفاده از دبیران مجرب و مشاوران باتجربه راه‌اندازی کردیم و همین امر باعث شد تا در امتحانات نهایی سال گذشته و امتحانات کنکور با نتایج مثبت مواجه شویم.
وی تصریح کرد: میانگین نمره‌های کتبی درس‌های نهایی و درصد قبولی، دانش آموزان پایه دوازدهم استان در سال‌های ۱۳۹۹،۱۳۹۸ پایین‌تر از میزان متوسط کشوری بود، اما در امتحانات پایه دوازدهم سال ۱۴۰۰ به ترتیب اولویت در گروه تجربی رتبه ۱۳، گروه ریاضی رتبه ۱۵ و در گروه علوم انسانی رتبه ۱۴ را کسب کردیم.
مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: امسال در امتحانات کنکور سراسری رتبه‌های دورقمی و تک‌رقمی منطقه‌ای و رتبه‌های زیر هزار و پنج هزار را توسط دانش آموزان هرمزگانی شاهد بودیم.

خبر اختصاصی: فاطمه درویش‌پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007