تردد خودروهای سنگین در وسط شهر بندرلنگه مشکلات و خطرات جانی فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.

به گزارش دلفین، تردد خودروهای سنگین در وسط شهر بندرلنگه مشکلات و خطرات جانی فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است و تاکنون به خاطر همین تریلرها جان چندین شهروند گرفته شده اما هیچ‌کس به فکر نیست که چرا باید محل عبور و مرور کامیون از داخل شهر باشد.
از سوی دیگر آلودگی صوتی، تخریب آسفالت خیابان‌ها، جدول‌ها و پل‌ها از دیگر زیان‌های وارده‌ی خودروهای سنگین به این شهر تاریخی و بندری است.
در شرایط فعلی اغلب تریلرها و کامیون‌ها، برای تخلیه و بارگیری از خارج شهر به داخل گمرک و اداره بنادر و دریانوردی که وسط شهر قرار دارد، حرکت و آسایش عمومی را سلب می‌کنند و هیچ‌کس هم در این شهر نیست که بگوید چرا باید اسکله در وسط شهر احداث شود تا مردم با مشکلاتی مواجه شوند.
در سال‌های گذشته به خاطر همین اسکله بهترین آثار تاریخی بندرلنگه به زیر آب‌ رفت و عکس‌هایی که از گذشته در گوشه و کنار شهر وجود دارد دل هر انسانی را به درد می‌آورد که گذشته‌ی بندرلنگه چه بوده است و اکنون افسوس و صد افسوس.
درحالی‌که مسئولان در بندرلنگه با فاصله ۴۰ یا ۳۰ کیلومتر با دریا می‌توانند اسکله‌ها چندمنظوره‌ای احداث کنند و حمل بار از گمرک را به مکان دیگر انتقال دهند اما متأسفانه کسی به فکر آسایش مردم این شهر نیست. گمرک بندرلنگه سالیانه میلیاردها تومان درآمد دارد اما حتی یک درصد از این درآمد خرج بندرلنگه نمی‌شود و تمام درآمدهای این بندر خرج شهرهایی می‌شود که تمام امکانات در آنجا متمرکز شده است.
در شرایط کنونی روزانه بیش از صدها دستگاه کامیون و تریلر حامل تره‌بار و دیگر مایحتاج صادراتی وارد بندرلنگه می‌شود اما نبود کمربندی باعث شده تا اغلب ماشین‌ها سنگین از وسط شهر تردد کنند. ازاین‌رو ضروری است مسئولان در این زمینه فکری اساسی کنند؛ یا برای تردد کامیون‌ها و تریلرها تونل زیرزمینی بزنند یا اینکه برای حفظ جان مردم اسکله‌های دیگر در خارج از شهر بندرلنگه احداث کنند تا مردم از خطرات احتمالی جانی در امان باشند.

یادداشت اختصاصی: عبدالحسین اسدپور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001