سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: کارگران ساختمانی می‌توانند با توجه به ظرفیت باقیمانده برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، ضمن مراجعه به سامانه خدمات رفاهی به نشانی ​www.samanehrefah.ir ​نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش دلفین، «کیامرث برخورداری» گفت: از مجموع سهمیه استان هرمزگان تاکنون ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر بیمه‌پردازی فعال دارند و حدود پنج هزار نفر باقیمانده باید برای ثبت‌نام اقدام و پس از انجام مراحل و احراز اشتغال، از مزایای بیمه‌ای استفاده کنند.
وی با اشاره به این که کارگران ساختمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، بیان داشت: بیمه کارگران ساختمانی یکی از برنامه‌های دولت در جهت حمایت از این قشر است و سازمان تامین اجتماعی با فراهم کردن زمینه بیمه‌پردازی این قشر، خدمت‌رسانی خود را به جامعه هدف گسترش داده است.
برخورداری اضافه کرد: این سامانه با هدف ثبت و پایش اطلاعات کارگران ساختمانی ایجاد شده و روند کار سامانه به این شکل است که افراد اطلاعات خود و افراد تحت‌ تکفل‌شان را در این سامانه به ثبت برسانند.
وی اظهارداشت: پس از ثبت نام در سامانه مذکور، فرایند احراز شرایط و اعتبارسنجی اطلاعات متقاضیان از طریق تایید اولیه سامانه، استعلام و بازدید میدانی توسط بازرسان و ثبت آن در سامانه و تایید مجدد توسط شعبه‌های سازمان تأمین اجتماعی از طریق سامانه صورت می‌گیرد و نتیجه به واجدان شرایط اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: کارگران ساختمانی در صورت ثبت‌نام در این سامانه از مزایای بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی و پرداخت هزینه‌های مربوط به حوادث و بیماری‌ها، پرداخت مستمری از کارافتادگی کلی و جزیی ناشی از کار و پرداخت مستمری بازنشستگی و فوت در چارچوب قانون تامین ‌اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.