مدیرعامل شرکت تعاونی مه شیر سازه گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، در وهله نخست اعتماد به نیروی جوان در عرصه کسب‌وکار و در وهله دوم اعتماد به شرکت‌های تعاونی و بخش‌های خصوصی است.

به گزارش دلفین، شرکت تعاونی ساختمانی «مَه شیر سازه» در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در حوزه‌ی امور ساختمانی و معماری داخلی در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس آغاز کرد. با توجه به تمرکز این شرکت در زمینه دکوراسیون داخلی و زیباسازی فضای منازل، سازمان‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌ها، «مَه شیر سازه» در سال ۱۳۸۲ نمایندگی انحصاری شرکت «آذران پلاستیک سهند» را در استان هرمزگان اخذ کرد. این بار نشریه دلفین با مدیرعامل این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تعاونی‌ برتر در استان هرمزگان به گفت‌وگو می‌پردازد‌.
۲۵ نفر اشتغال‌زایی
«علی ترک آبادی» مدیرعامل شرکت تعاونی مه شیر سازه در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین گفت: پس از گذشت ۲۰ سال از عمر شرکت با افزایش فضای نمایشگاهی و همچنین حضور عاملان فروش فعال در نقاط مختلف استان در حال فعالیت هستیم.
وی بیان داشت: هم‌اکنون هشت نفر خانم و ۱۷ نفر آقا در شرکت تعاونی ساختمانی مه شیر سازه مشغول به فعالیت هستند و ایجاد اشتغال پایدار از طریق راه‌اندازی خط تولید کارخانه و همچنین افزایش سطح کیفی تولیدات میسر شده است.
افق‌های روشن پیش رو
مدیرعامل شرکت تعاونی مه شیر سازه ابراز داشت: احداث خط تولید محصولات سلولزی در صنعت چوب را در برنامه داریم که با اجرایی شدن این طرح پیش‌بینی می‌کنیم که برای بالغ‌بر ۷۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد می‌شود.
افتخارات
وی در خصوص افتخارات این شرکت نیز گفت: شرکت تعاونی ساختمانی مه شیر سازه در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت لوح شایسته تقدیر و در دو سال متوالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز به‌عنوان تعاونی برتر استان معرفی شد.
ترک آبادی بیان داشت: تعامل و همدلی، تلاش و پشتکار بین اعضا از مهم‌ترین رازهای موفقیت شرکت تعاونی مه شیر سازه محسوب می‌شود.
راه‌ برون‌رفت
مدیرعامل شرکت تعاونی مه شیر سازه ابراز داشت: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، در وهله نخست اعتماد به نیروی جوان در عرصه کسب‌وکار و در وهله دوم اعتماد به شرکت‌های تعاونی و بخش‌های خصوصی است.
وی یادآور شد: اعطای تسهیلات بانکی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار منجر به رونق تولید و ارتقا چرخه تولیدات می‌شود.
موفقیت ماحصل خودکفایی در عرصه اقتصادی است
ترک آبادی اذعان داشت: موفقیت کشورها، ماحصل خودکفایی و راه‌اندازی خطوط تولیدی و صنعتی، بالا بردن سرانه صادرات و راه‌یابی به بازارهای جهانی است بنابراین با حمایت همه‌جانبه دولت از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال آفرینی موفقیت در تمام حوزه‌ها میسر خواهد شد.
وی با بیان این‌که هیچ کشوری در عرصه‌های اقتصادی به موفقیت دست نمی‌یابد مگر با خودکفایی، افزود: خواست من از مسئولان استانی این است که همه‌جانبه از بخش خصوصی، تعاونی‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران حمایت کنند.
وی عنوان کرد: اعطای تسهیلات می‌تواند به تعاونی‌های فعال در زمینه افزایش محصولات باکیفیت کمک می‌شود و تعاونی‌های غیرفعال را هم به چرخه تولید بازخواهد گرداند.
مدیرعامل شرکت تعاونی مه شیر سازه در پایان از مسئولان استانی درخواست کرد در راستای جذب بودجه‌های عمرانی برای شرکت‌های تعاونی فعال کوشا باشند تا از این طریق گام‌ مؤثری در توسعه‌ی اقتصادی برداشته شود.

گفت و گوی اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001