مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به تولید روزانه 47 میلیون لیتر بنزین پاک با استاندارد یورو5 در این پالایشگاه، بیان داشت: این محصول علاوه بر مصرف استان به انبار نفت شهر ری نیز فرستاده می شود.

به گزارش دلفین، «محمدعلی دادور» در همایش بزرگداشت روز جهانی محیط زیست که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد، گفت: ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان است که در طول دوران راه اندازی و بهره برداری دارای پویایی است و هرمگز از حرکت نمی‌ایستد.
دادور افزود: از ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۷ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون نفت‌گاز و یک هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص تامین سوخت سایر استان‌ها از پالایشگاه‌های بندرعباس، توضیح داد: استان هرمزگان استانی است که بالغ بر ۵۵ تا ۶۰ درصد سوخت سایر استان‌های کشور را تامین می‌کند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه لاوان، سه پالایشگاهی هستند که در این استان فعالیت می‌کنند.

وی در زمینه‌ی ارتقای سطح کیفی محیط زیست و ایفای مسئولیت اجتماعی در سطح پالایشگاه، افزود: از زمان آغازبکار پالایشگاه با توجه به نقشی که این پالایشگاه در ارتقا سطح کیفی زندگی مردم استان باید داشته باشد، تلاش‌هایی در رابطه با عمل به مسئولیت‌های انجام شد که ایجاد بیش از ۷۰ هکتار فضای سبز، احداث بیمارستان ۲۷۰ تخت‌خوابی در مجموعه بیمارستان شهیدمحمدی و تامین سوخت پاک مورد نیاز کشور از مهمترین اقدامات است.

دادور اضافه کرد: فراورده‌ای که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود فراورده‌ای با گوگرد تقریبا ۰٫۵ ppm است و علاوه بر مصرف در استان به انبار نفت شهر ری نیز فرستاده می شود و از آنجا به سایر نقاط کشور توزیع خواهد شد.

وی تشریح کرد: استاندارد یورو ۴ و یورو۵  تفاوت اساسی آنها در میزان گوگرد است، گوگرد بنزین در بنزین یورو۴،  ۵۰ ppm و گوگرد بنزین در یورو۵ ۱۰ ppm است.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره، گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس علاوه بر فرآورده‌های بنزین، خوراک پتروشیمی تبریز و اراک را نیز فراهم می‌کند و با پتروشیمی اصفهان و ماهشهر هم وارد مذاکرات شدیم.