هرمزگان علی‌رغم قرارگیری در موقعیتی استراتژیک و ارزآوری هنگفت برای کشور اما همچنان زیرساخت‌های این استان به‌ویژه در حوزه‌ی راه‌های مواصلاتی بسیار ضعیف است

به گزارش دلفین، هرمزگان علی‌رغم قرارگیری در موقعیتی استراتژیک و ارزآوری هنگفت برای کشور اما همچنان زیرساخت‌های این استان به‌ویژه در حوزه‌ی راه‌های مواصلاتی بسیار ضعیف است و همین مسئله نیز باعث تلفات گسترده به سبب تصادفات متعدد شده است. در گفت‌وگویی اختصاصی با سرهنگ «مهدی نیکبخت» فرمانده پلیس‌راه استان هرمزگان زوایای مختلف این مسئله را بررسی کردیم.

یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور

سرهنگ نیکبخت در ابتدای گفت‌وگو به وضعیت جاده‌های غرب استان پرداخت و گفت: جاده بندرلنگه به پارسیان از محورهای قدیمی کشور و از جاده‌های ترانزیتی و مسافری به شمار می‌آید که در حال حاضر به یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور نیز تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان بندرلنگه در کریدور اصلی جنوب به غرب و شرق کشور قرار دارد که با اجرای این مسیر بزرگ‌راهی بنا بود چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از جاده ایمن بهره‌مند شوند.

مکاتبه با ناجا به دلیل کمی عرض جاده

‎نیکبخت بیان داشت: به علت کم‌عرض بودن محور مواصلاتی بندرلنگه به پارسیان با پلیس ناجا مکاتباتی انجام دادیم و اعلام کردیم که این محور به دلیل عبور خودروهای مسافری که قصد عزیمت به کیش را دارند و کامیون‌های حامل گاز، ترافیک سنگینی دارد و تصادفات مرگ باری را تجربه می‌کند تا برای آن چاره‌اندیشی شود.

‎وی عنوان کرد: ۲۰ کیلومتر از محور بندرلنگه به پارسیان دوبانده و ۲۰۰ کیلومتر از این میسر نیز دوطرفه است و با توجه به وضعیت پیش آمده با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین وزیر راه و شهرسازی مکاتبه انجام دادیم و اعلام کردیم که این محور علاوه بر عرض کم، به دلیل تردد تریلرها با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و روزانه ۱۷۰ دستگاه تریلر حمل گازی از پالایشگاه عسلویه به سمت شرق استان در حال تردد هستند و در این شرایط خطر بزرگی جان مردم را تهدید می‌کند.

‎وعده‌ی‌های سرخرمن؟!

‎سرهنگ نیکبخت در پایان جاده کهورستان به لار و جاده بندرلنگه به پارسیان را از حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور خواند و اذعان داشت: در پی مکاتبات صورت گرفته وزیر راه و شهرسازی و استانداری قول مشارکت و همکاری در راستای حل این مشکل را دادند اما متأسفانه تأخیر در اجرایی شدن این وعده‌ها باعث شد تا در ایام نوروز در مسیر بندرلنگه به چارک با حوادث‌های جاده‌ای ناگواری مواجه شویم.

گفت و گوی اختصاصی: زهرا شاکرمی‌نژاد

ابن مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007