بارها پلیس‌راه استان هرمزگان، مشکل نبود برق در داخل تونل جدید تنگه زاغ را به اداره راهداری اعلام کرده است اما بنا بر اظهارات پلیس پاسخ قانع‌کننده دریافت نشده است.

به گزارش دلفین، تونل تنگه زاغ به طول یک هزار و ۲۳۸ متر که در کیلومتر ۱۰۲ محور بندرعباس – سیرجان قرار دارد و به‌عنوان نخستین تونل دوطبقه کشور، مهم‌ترین بخش محور ترانزیتی بندرعباس- سیرجان به‌حساب می‌آید که با بهره‌برداری از آن بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این محور مرتفع شد اما همچنان برخی از نواقص ایمنی رانندگان را به مخاطره انداخته است.
کاهش شیب تونل
تونل قبلی موجود در موقعیت تنگه زاغ به علت واقع‌شدن در گردنه دارای شیب هشت درصد تونل خطرناکی بود اما با احداث تونل جدید این شیب به سه درصد کاهش پیدا کرد و جاده به‌صورت کفی درآمد که این امر در کاهش تصادفات افزایش ایمنی این تونل نقش بسیار مؤثری داشته است و باید اذعان داشت که در سالیان گذشته، محور بندرعباس- سیرجان به ‌علت عرض کم و دوطرفه بودن به‌ جاده مرگ مشهور بود اما در زمان حاضر با احداث بزرگراه در این مسیر شاخص‌های ایمنی به نحو قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.
نشست تونل و کاهش روشنایی
حال که بهبود وضعیت را گزارش کردیم بد نیست مشکلات این تونل را نیز بیان کنیم. ماجرا از این قرار است که در زمان بهره‌برداری، این تونل مجهز به سیستم روشنایی بود اما چند سالی است به علت وقوع حادثه علاوه بر فرونشست زمین به‌وضوح نبود روشنایی را در داخل این تونل شاهد هستیم.
بی‌توجهی به هشدارهای پلیس هرمزگان
در این شرایط بارها و بارها پلیس‌راه استان هرمزگان، مشکل نبود برق در داخل تونل جدید تنگه زاغ را به اداره راهداری اعلام کرده است اما بنا بر اظهارات پلیس پاسخ قانع‌کننده دریافت نشده است.
پیگیری مدیرکل
به دنبال بررسی این موضوع، به سراغ «عباس شرفی» مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان رفتیم. وی در این خصوص اظهار داشت: ازآنجایی‌که تونل جدید تنگه زاغ با خاموشی سیستم روشنایی مواجه است، به‌شخصه برای رفع‌ورجوع این مشکل، پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ام و امیدواریم به‌زودی مشکل مرتفع شود.
وی افزود: در حال حاضر شبکه برق‌رسانی به میزان قابل‌توجهی توسعه پیدا کرده و تاکنون پیمانکاران پروژه راهداری و راه‌سازی، اقدامات لازم را در جهت نصب ترانس و… انجام داده‌اند و تا ورودی تونل برق‌رسانی انجام شده است.
وعده‌ی یک‌ماهه
وی در پایان عنوان کرد: تا یک ماه آینده مشکل برق‌رسانی تونل پایین تنگه زاغ حل می‌شود و همچنین مشکل فرونشست زمین در داخل تونل را پیگیری می‌کنیم.
سخن پایانی
در این شرایط باید منتظر بمانیم تا فرصت یک‌ماهه‌ی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به پایان برسد و این وعده را می‌دهیم تا دوباره دغدغه رانندگان را پیگیری کنیم.

گزارش اختصاصی: فرزانه بخشی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007