مالک کارخانه روغن خوراکی حیات گفت: سال گذشته با کمبود برق در شهرک صنعتی شماره یک به‌ویژه کارخانه روغن خوراکی حیات مواجه بودیم و این مسئله بر تولید تأثیر گذاشت اما امسال خوشبختانه با چنین شرایطی روبه‌رو نیستیم.

به گزارش دلفین، کارخانه تولید روغن خوراکی «حیات» هرمزگان سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع واقع در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس به همت مهدی میگلی مدیرعامل و داوود میگلی رئیس هیئت‌مدیره، این کارخانه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این کارخانه ازجمله کارخانه‌های بزرگ تولید روغن در کشورمان است که محصولات داخلی خود را با عنوان حیات و تولیدات صادراتی خود را با عنوان «گلدن ممتاز» ارائه و عرضه می‌کند.
در همین راستا جمعی از اصحاب رسانه به‌صورت میدانی از خط تولید روغن خوراکی حیات هرمزگان تا مرحله بی‌بوسازی، پرکنی و بسته‌بندی روغن و… بازدید کردند. در ادامه این گزارش با ما همراه باشید.
میگلی مالک کارخانه روغن خوراکی حیات هرمزگان اظهار داشت: ازآنجاکه بخش اعظم و قابل‌توجهی از مواد خام روغن نباتی کشور از طریق مبادی ورودی دریایی و به‌ویژه از بندرعباس صورت می‌گیرد، ضرورت دارد که حمل‌ونقل این مواد نیز پس از تخلیه کشتی در مخازن بزرگ در حداقل زمان ممکن به مراکز تولید و پالایشگاه‌های تصفیه انتقال یابند.
میگلی عنوان کرد: این کارخانه در بندرعباس با استفاده از تکنولوژی روز اروپا یعنی شرکت‌های وسفالیا آلمان، آلفالاوال سوئد و آندروتی ایتالیا و شرکت‌های معتبر و معظم ایرانی با ظرفیت ۱۵۰ تن با سرمایه اولیه ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۸۹ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی بیان داشت: هم‌اکنون این واحد تولیدی برای ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
مالک کارخانه روغن خوراکی حیات به مزیت‌های اساسی صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه در ۴۰ کیلومتری بندر شهید رجایی قرار دارد بنابراین دسترسی به مخازن اصلی روغن خام ورودی کشور در حداقل زمان ممکن برای این کارخانه امکان‌پذیر است.
میگلی تصریح کرد: مناسب‌ترین کارخانه ازنظر محل استقرار و همچنین نزدیک‌ترین کارخانه به خطوط راه‌آهن و شبکه ریلی کشور را می‌توان از دیگر مزیت‌های اساسی صنایع روغن نباتی حیات هرمزگان نام برد.
وی افزود: خط تولید روغن خوراکی از بخش‌های مختلفی مانند رنگ‌بری، خنثی‌سازی روغن و بی‌بوسازی، خطوط بسته‌بندی و پرکنی با استفاده از مخازن و خطوط استینلس استیل و… تشکیل شده است.
مالک کارخانه روغن خوراکی حیات یادآور شد: این کارخانه دارای خط تولید ویژه‌ای برای تولید قوطی‌های حلبی و همین‌طور قوطی‌های پلاستیکی برای بسته‌بندی محصولات تولیدی خود است.
به گفته وی، واحد گالن سازی در احجام ۲۰،۱۰،۵ با استفاده از تکنولوژی روز و ظرفیت متناسب در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به احداث و راه‌اندازی کارخانه وینترایز و تولید روغن شفاف در این گروه صنعتی، ابراز داشت: انتظار می‌رود که با تولید محصولات شفاف کماکان رقیبی قدرتمند در کشورهای هم‌جوار و آسیایی برای تولیدکنندگان این محصول باشد.
مالک کارخانه روغن خوراکی حیات اذعان داشت: محصولات کارخانه روغن خوراکی حیات هرمزگان علاوه بر صادر به خارج از کشور نیز به استان‌های فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان عرضه می‌شود.
وی در پایان افزود: سال گذشته با کمبود برق در شهرک صنعتی شماره یک به‌ویژه کارخانه روغن خوراکی حیات مواجه بودیم و این مسئله بر تولید تأثیر گذاشت اما امسال خوشبختانه با چنین شرایطی روبه‌رو نیستیم.

گزارش اختصاصی: فاطمه درویش پور

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007