رئيس کل دادگستري استان هرمزگان اظهار داشت: واگذاري اراضي به متقاضيان بايد در راستاي اهداف واگذاري انجام شود اما اگر اراضي واگذار شده به متقاضيان براي احداث واحدهاي اشتغال‌زا مورد استفاده قرار نگيرد قطعا وظيفه قوه قضاييه اين است که نسبت به اين موضوع با جديت ورود کند.

اعلام جديت براي تعيين تکليف اراضي معطل

«مجتبي قهرماني»

به گفته وي، در حوزه اداره منابع طبيعي و آبخيزداري و امور اراضي براساس آيين نامه اجرايي ماده ۳۳، واگذاري زمين بايد با هدف ايجاد توليد و اشتغال در دستور کار قرار گيرد در غير اين صورت طبق قانون و مقررات زمين به متقاضي جديد واگذار مي شود.

سرنوشت پروژهي صدف

قهرماني بااشاره به پروژه هاي معطل مانده در سطح شهر بندرعباس، بيان داشت: اين پروژه‌ها داراي شرايط متفاوت هستند و يکي از مهمترين دغدغه ما پروژه صدف در جوار تالار شهيد آويني است که سال‌‌هاي سال است معطل مانده و از يک سو نه تنها تعداد خريداران براي اين پروژه زياد است بلکه ميزان سلايق در اين زمينه نيز متفاوت است.

وي افزود: وقتي شرکا و سرمايه گذار و اداره مسکن و شهرسازي به منظور پايان رساندن اين پروژه با هم تعامل نداشته باشند، کار به انجام نمي‌رسد و ما نيز در مقطعي تلاش کرديم اما موفق به مصالحه با شرکا، سرمايه گذار و اداره مسکن و شهرسازي نشديم اما قوه قضاييه استان هرمزگان مجددا نسبت به اين موضوع ورود کرده است و به زودي در راستاي حل اين مسئله اقدام خواهيم کرد.

اراضي پرچالش و چند صد ميلياردي

رئيس کل دادگستري استان هرمزگان در ادامه به يکي از اراضي پر حرف و حديث شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: در پروژه چهارراه گفتگوي تمدن‌ها، زمين هاي زيادي با قيمت اندک به متقاضيان واگذار و اطراف اين زمين‌ها فنس‌کشي شده و من اين موضوع را از طريق مراجع قضايي بررسي خواهم کرد.

جلوگيري از رسوب کالا

رئيس دادگستري استان هرمزگان  اذعان داشت: جلوگيري از رسوب کالا در دروان نوين تحول قضايي با مديريت هوشمندانه رئيس قوه قضاييه به يک گفتمان تبديل شده و اين مسئله محوري و تخصصي قوه قضايي است.

قهرماني عنوان کرد: رئيس قوه قضاييه و رئيس جمهور در سفر به هرمزگان و بازديد از بنادر مهم کشور خواستار تسريع در حل مشکل رسوب کالا در بنادر شهيد رجايي و شهيد باهنر شدند.

وي ابراز داشت: هم اکنون در بنادر و گمرکات هرمزگان کالاهاي رسوبي قابل توجهي نداريم و از آنجايي که سياست قوه قضاييه پيش دستي است ما با رصد وضعيت هرگونه کالايي را که به سمت رسوبي شدن مي رود، مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

قهرماني بيان داشت: خوشبختانه در دولت فعلي باتوجه به سياست هاي سريع رئيس قوه قضاييه مبني بر تعامل با دولت مبني بر جلوگيري از رسوبي شدن کالاها اقدامات لازم را انجام داده‌ايم و اين موضوع با استقبال از سوي دولت و استاندار هرمزگان همراه شد.

 

خبر اختصاصی: فاطمه درویش پور