آئین الحاق هفت شناور کلاس «حیدر» به دریابانی نیروی انتظامی هرمزگان با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و فرمانده نیروی انتظامی کشور، در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش دلفین، «حسین اشتری» با اشاره به الحاق هفت فروند شناور به ناوگان دریایی مرزبانی ناجا گفت: ضروری است با بهره گیری از محصولات و توانمندی‌های داخلی از هرگونه خرید خارجی و وابستگی به بیگانگان پرهیز کنیم.
فرمانده ناجا اذعان داشت: در تداوم حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخل، ساخت شناورهای حیدر(۶۰) به دست متخصصان و جوانان کشور گام ارزنده‌ای در خود کفایی صنعت شناوری به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ما اصرار داریم از محصولات و توانمندی‌های داخلی خصوصا صنایع وابسته به وزارت دفاع در تقویت توان عملیاتی ناجا حداکثر بهره را ببریم.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان و برای تأمین امنیت مطلوب و پایدار بایستی حضوری مقتدر و توانمند داشته باشیم، گفت: برای نیل به این منظور، نیازمند شناور ، تجهیزات و امکانات مناسب هستیم و انتظار داریم وزارت دفاع حداکثر توان خود را در زمان مناسب و با کیفیت مطلوب ارائه دهد تا مأموریت‌های ناجا در این سطح نیز به خوبی عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات بعد از فروش و تأمین قطعات و لوازم پرمصرف از اصلی ترین دغدغه‌های واحدهای بهره بردار از محصولات وزارت دفاع است، تاکید کرد: علاوه بر تأمین شناور، امکانات و تجهیزات ساحلی بایستی در خصوص صنایع مرتبط در وزارت دفاع از جمله تولید اسکله‌های قابل حمل، متحرک و ثابت و همچنین سیستم‌های تأمین سوخت و … مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

اشتری در پایان ضمن تشکر صمیمانه از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مجموعه مدیریت صنایع دریایی گفت: تعامل سازنده و مطلوب فی مابین نقطه عطف مناسبی در همکاری‌های سازمانی است و امروز با الحاق صورت گرفته توان عملیاتی ناجا افزایش می‌یابد و این موجب تأمین امنیت بیشتر برای مردم هرمزگان می‌شود.

لازم به ذکر است: در این مراسم از تمبر اختصاصی الحاق شناورهای کلاس حیدر به ناوگان شناوری مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز رونمایی شد.

  • نویسنده : 1008