مدیر آبفا هرمزگان از يكپارچه سازی شركت‌های آب‌و‌فاضلاب شهری و روستايی استان تا پايان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش دلفین، «امین قصمی» مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به بالابودن جمعیت روستایی استان(۴۶ درصد)، پراکندگی روستاها و مشکلات تامین آب آن ها در هرمزگان نسبت به دیگر استان‌ها، اظهار امیدواری کرد و گفت: با ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در آبفاروستایی سراغ داریم، می‌توانیم در کنار هم، با اعتماد به نفس بالاتر و اتخاذ تصمیمات بزرگتر ضمن ارتقاء خدمات آبرسانی، چالش‌های پیش رو را مرتفع سازیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی آبفاروستایی هجمه‌های زیادی را متحمل است، تصریح کرد: برای رفع این چالش‌ها که بخشی نتیجه کمبود پتانسیل‌ها و امکانات مالی بوده، آبفای استان تا زمان قطعی یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب تلاش خواهد کرد تا با تمام ظرفیت ارائه خدمات آبفار روستایی را به سطح مطلوبی رسانده و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در این بخش تحقق یابد.

سرپرست آبفاروستایی هرمزگان با اعلام اینکه فرآیند یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی هرمزگان تا پایان تابستان امسال صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از امروز استاندارد‌های خدمات روستایی و نحوه ارائه آن تغییر خواهد کرد و مدیران و معاونین بایستی نحوه ارتقاء و شیوه های جدید  ارائه خدمات را تدوین و ارائه کنند.

وی همچنین گفت: برنامه ریزی و آموزش‌های محلی کارکنان شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی هرمزگان با هدف رسیدن به فهم مشترک در شیوه انجام کار و ارائه خدمات از دیگر اقدام مهم آبفای این استان خواهد بود.

وی در تشریح مهمترین اقدامات پیش رو این شرکت اظهار داشت: سه کارگروه؛ امور مشترکین، معاونت بهره برداری و مالی پشتیبانی با هدف ایجاد بسترهای لازم برای یکپارچه سازی شامل شناسایی چالش‌ها ، ارائه راهکارهای مناسب و اهم برنامه‌های تامین نیاز آبی مردم تشکیل می‌شود.

قصمی همچنین از انتخاب برخی شهرها در مناطق شرق، غرب و مرکزی استان به عنوان شهرهای معین برای خدمات دهی به دیگر شهرها خبر داد و گفت: کارگروه‌ها موظف اند چه به لحاظ منابع مالی و چه تجهیزات فنی،  شهرهای معین را برای خدمات دهی بهتر تقویت کنند.

مدیرعامل آبفای روستایی هرمزگان همچنین بر تعامل هرچه بیشتر مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر و با مسئولان شهرستانی به منظور شناسایی و تلاش برای رفع مشکلات تامین آب ، تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش منابع انسانی ملاک شایسته سالاری است و بانوان ظرفیت بالقوه این شرکت ها هستند، بر ایجاد ساختار مشخص برای استفاده حداکثری از بانوان شایسته و توانمند نیز تاکید کرد.

همچنین در این نشست وضعیت فعلی و چالش های پیش روی شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان تشریح و تاکید شد، تمامی مدیران امور شهری و روستایی راهکارهایی در قالب برنامه‌های کوتاه مدت جهت رفع این مشکلات ارائه کنند.

  • نویسنده : 1007