نماینده غرب مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با رد شایعاتی مبتنی بر معرفی پیمانکار به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: شاهد اخراج نیروهای هرمزگانی از پارس جنوبی به صرف بومی نبودن هستیم.

به گزارش دلفین، یکی از حاشیه‌ی جلسه جنجالی مدیران صنایع بزرگ استان با استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس به موضوع معرفی پیمانکار ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس از سوی «ناصر شریفی» نماینده مردم غرب استان مربوط می‌شود. در حالی که «محمدعلی دادور» مدیرعامل این شرکت در حال تشریح دلایل و چرایی به تعویق افتادن پروژه بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس بود، جمله‌ای را به کار برد که دهان به دهان شدن آن در فضای مجازی شائباتی را ایجاد کرد. از این رو یک بار صحبت‌های ناصر شریفی در آن جلسه را با هم مرور خواهیم کرد.

بیکاری زیبنده جوانان هرمزگانی نیست

«ناصر شریفی» نماینده مردم غرب هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه بیکاری زیبنده جوانان هرمزگانی نیست، تصریح کرد: نگرانی‌هایی که برای جوانان بااستعداد و تحصیل کرده هرمزگانی در خصوص اشتغال وجود دارد به کلاف درهم پیچیده‌ای بدل شده و نیازمند شفاف‌سازی از سوی تمام صنایع و دستگاه‌های اجرایی است.

وی گفت: هرمزگان به عنوان دروازه صادرات و واردات کشور با صنایع بزرگ و کوچک همچون آلومینیوم و فولاد نقش موثری را بر اقتصاد کشور ایفا کرده و می‌کند.

شریفی ادامه داد: در گذشته با این بهانه که جوانان هرمزگانی تحصیلات و مدارک عالیه ندارند؛ از بکارگیری شان در صنایع خودداری می‌شد اما در حال حاضر اکثر جوانان هرمزگانی از بهترین سطح تحصیلات و مهارت برخوردارند.

جوانان هرمزگانی از تبعیض‌ها ناراضی‌اند

وی با گلایه‌مندی از اینکه در هیچ کدام از صنایع کشور یک هرمزگانی مشغول به کار نیست، ادامه داد: متاسفانه جوانان هرمزگانی از تبعیض‌ها بسیار احساس نارضایتی می‌کنند و با مراجعات مکرر به دفاتر تمامی نمایندگان، درخواست پیگیری در خصوص این موضوع را دارند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اخراج نیروهای هرمزگانی از منطقه پارس جنوبی و شهرستان عسلویه گفت: این نیروها با ۱۴ سال سابقه اخراج شده‌اند و طبق آمارهایی که در دست داریم نیروهای ماهر هرمزگانی به دلیل اینکه کد ملی شان صادر از استان بوشهر نبوده، اخراج شده‌اند.

وی به ذکر نام شرکت هایی که مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال مردم هرمزگان ایفا نکرده‌اند، پرداخت و گفت: شرکت فلات قاره هیچ خدماتی برای مردم استان ندارد و پالایشگاه لاوان یک زمین چمن که نه، یک زمین خاکی هم برای رفاه بومیان ایجاد نکرده است.

پارسیانی نمی‌بینیم

وی با اشاره به اینکه سهم مردم پارسیان و بومیان آن منطقه تنها آلایندگی حاصل از این صنایع است، گفت: با بی‌عدالتی حتی در استخدام نیروهای حراست و خدمات نیز از بومیان منطقه استفاده نشده و در پی تعویض شیفتی که در لاوان صورت می‌گیرد؛ به وضوح شاهد هستیم که نیروهای غیربومی از استان فارس و کرمان بر سرویس ها سوار می‌شوند و کمتر بومی شهرستان پارسیان دیده می‌شود.

وی در پایان از شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان دستگاهی برتر در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: امیدوارم به حول و قوه الهی به یک فهم مشترک برسیم تا چاره ای را برای حل معضل بیکاری جوانان بیابیم.

رفع سوتفاهم‌ها

شریفی که در صحبت‌های مدیرعامل شرکت نفت ستاره به معرفی پیمانکار فعلی ساخت این بیمارستان متهم شده بود، حرف های «محمدعلی دادور» را شکافت و گفت: من تنها به عنوان نماینده مردم و رئیس مجمع نمایندگان استان از روند این پروژه و آغاز بکار پیمانکار جدید آن بازدید کردم و اصلا کار من معرفی پیمانکار نیست و امیدوارم سوتفاهمی ایجاد نشده باشد.

گفتنی است این صحبت های شریفی نیز با تایید دادور همراه شد.

به قلم: افسانه سالاری

  • نویسنده : 1007