عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیشنهاداتی برای افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده مطرح شده است.

به گزارش دلفین و به نقل از اقتصاد آنلاین، «جلال میرزایی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمال سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین در سال آینده وجود دارد، ادامه داد: البته بودجه در دولت در حال تدوین است و هنوز به مجلس نیامده تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود به نظر نمی‌رسد تا پایان سال اتفاق جدیدی در حوزه بنزین روی دهد و احتمال سهمیه‌بندی در سال ۹۸ منتفی است.

میرزایی تاکید کرد: البته بحث سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، موضوعی فراتر از کمیسیون انرژی است و باید در سطح کلان درباره آن تصمیم‌گیری شود.

این نماینده مجلس در خصوص استفاده از کارت‌های سوخت شخصی نیز گفت: با توجه به شرایط موجود و ثبات قیمت بنزین، به نظر نمی‌رسد تا پایان سال تغییری در میزان استفاده از کارت سوخت شخصی بوجود آید.

استفاده از کارت‌های سوخت شخصی برای دریافت بنزین از ۲۰ مرداد امسال الزامی شده اما به دلایل مختلف از جمله نبود ابزار قیمتی و یکسان بودن قیمت بنزین، تمایلی برای استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در بین مردم وجود ندارد و سهم این کارت‌ها در روند سوخت‌گیری همچنان زیر ۱۵ درصد است.

  • نویسنده : 1007