همچنان دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر اثرات غیر مستقیم طوفان کیار قرار دارد، توصیه می شود قایق های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

به گزارش دلفین، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، نقشه های هواشناسی طی امروز(جمعه) و فردا ناپایداری جوی و دریایی را بر روی استان هرمزگان نشان می دهند. در ساعات صبح تا ظهر دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش بادهای شرقی متلاطم خواهد بود و کلیه مناطق خلیج فارس نیز طی امروز و فردا با وزش بادهای غربی مواج پیش بینی می شود. وزش بادهای غربی به تدریج از ساعات بعدازظهر تنگه هرمز و دریای عمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بنابراین توصیه می شود قایق های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

تحت تاثیر گذر امواج ناپایدار طی امروز نیز در ارتفاعات استان، مناطق شمالی ، مرکزی و شرقی استان رشد ابر همراه با رگبار باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه ای باد پیش بینی می شود. توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه ای فصلی خودداری شود.

طوفان حاره ای کیار (KYARR) در دریای عرب، که در موقعیت فعلی عرض جغرافیایی ۱۷٫۲ درجه شمالی و طول جغرافیای ۵۹٫۷ درجه شرقی قرار دارد و با سرعت مرکزی ۵۸ کیلومتر بر ساعت نسبت به روزهای قبل تضعیف شده و از شدت امواج آن نسبتا کاسته شده است ولی همچنان دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر اثرات غیر مستقیم این طوفان قرار دارد. توصیه می شود قایق های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایینتر از ۲۵ درجه شمالی اجتناب کنند.

طوفان حاره ای ماها ( MAHA) نیز که در اقیانوس هند در حال شکل گیری است، موقعیت جغرافیایی فعلی آن ۱۵٫۱ درجه عرض شمالی و ۷۱٫۸ درجه طول شرقی و سرعت باد مرکزی ۹۷ کیلومتر بر ساعت می باشد. پیش بینی می شود طی روزهای آینده این طوفان حاره ای تقویت شود و سرعت مرکزی آن افزایش پیدا کند. مسیر حرکت این طوفان بسمت کشور ایران نخواهد بود. و تاثیر مستقیم بروی کشور ایران نخواهد داشت.

در صورت تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ از نظر دمایی، از فردا افزایش یک تا دو درجه ای دما پیش بینی می شود.

  • نویسنده : 1007