آخرین آمارها حاکی از آن است که تا این لحظه 6 میلیون و 452 هزار و 391 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش دلفین، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۶ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۹۱ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۸۲ هزار و ۴۷۹ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۹۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۹ هزار و ۴۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۰۵ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۰۸ هزار و ۵۹ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با افزایش ۲۸ هزار و ۸۳۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۵۸ هزار و۲۳۷ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۳۱ هزار و ۳۰۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ‌۸۶۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۲۳ هزار و ۷۴۱ مبتلا رسیدهاست؛ تاکنون ۵ هزار و ۳۷ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، هند و آلمان نیز به ترتیب با ۲۸۷ هزار و ۱۲، ۲۷۷ هزار و ۹۸۷، ۲۳۳ هزار و ۵۱۵، ۲۰۷ هزار و ۶۱۵ و۱۸۴ هزار و ۹۱ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای پرو با ۱۷۴ هزار و ۸۷۴ مبتلا و ترکیه با ۱۶۵ هزار و ۵۵۵ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه به‌‌ترتیب با ۶۴۵ هزار و ۹۷۴، ۲۵۳ هزار و ۵۷۰ و ۱۸۶ هزار و ۹۵۸ هزاربهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

  • نویسنده : 1007
  • منبع خبر : خبرگزاری موج