براساس آخرین آمار جهانی اعلام شده تاکنون 6 میلین و 844 هزار و ‌796 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش دلفین، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۶ میلین و ۸۴۴ هزار و ‌۷۹۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۹۸ هزار و ۱۴۶ نفر جان خود را ازدست دند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۸۶۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان کرونا در جهان با افزایش ۴۱ هزار و ۶۵۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۰۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۱۱ هزار و ۳۹۰ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با افزایش ۳۰ هزار و ۱۳۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶۴۶ هزار و ۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۳۵ هزار و ۴۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور مبتلا به ویروس کرونا در جهان، با افزایش ۸هزار و ۶۱۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۴۹ هزار و ۸۳۴ مبتلا رسیدهاست؛ تاکنون ۵ هزار و ۵۲۸ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، هند، ایتالیا و پرو نیز به‌ترتیب با ۲۸۸ هزار و ۵۸، ۲۸۳ هزار و ۳۱۱، ۲۳۶ هزار و ۱۸۴، ۲۳۴ هزار و ۵۳۱ و۱۸۷ هزار و ۴۰۰ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آلمان با ۱۸۵ هزار و ۴۱۴ مبتلا و ترکیه با ۱۶۸ هزار و ‌۳۴۰ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه به‌‌ترتیب با ۷۳۸ هزار و ۶۴۶، ۳۰۲ هزار و ۸۴ و ۲۱۲ هزار و ۶۸۰ هزاربهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

  • نویسنده : 1007
  • منبع خبر : خبرگزاری موج