نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به عدم صحت واگذاری جزیره کیش به چینی ها، گفت: در صورت مطرح شدن انعقاد هرتفاهم نامه ای با سایر کشورها مفاد آن را صادقانه به مردم انتقال خواهیم داد.

به گزارش دلفین، در حالی که مدت زیادی از ماجرای واگذاری ۲۵ ساله جزیره کیش به چینی ها می‌گذرد اما هنوز این مسئله شفاف‌سازی نشده است و مسئولان سازمان مناطق آزاد در رابطه به این موضوع بسیار مهم سکوت کرده اند و جزئیاتی از این قرارداد منتشر نشده است.

پس از گذشت مدتی اما معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش این واگذاری را تکذیب کردند اما پیگیری‌ها از منابع آگاه حاکی از آن است که اتفاقات پشت پرده و مخفیانه‌ای در حال وقوع است و مشخص نیست راز سکوت مدیران ارشد مناطق آزاد در خصوص واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها چیست.

اگر مذاکراتی در این خصوص انجام شود قطعا جلوی آن باید گرفته شود و مسئولان چینی ‌هم باید بدانند

چنین واگذاری‌هایی صورت نخواهد گرفت و اگر زد و بندی در این میان صورت گرفته است، باید مشخص شود.
برای اطلاع از این مسئله گپ و گفت تلفنی با «احمد مرادی» نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، ترتیب دادیم تا با وی به واکاوی این موضوع بپردازیم.

احمد مرادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دلفین ضمن توصیه به مردم هرمزگان برای عدم انتشار مطالب غیرموثق و کذب در فضای مجازی، گفت: مردم ما باید به دنبال اخبار از مجرای صحیح آن باشند و نمی‌توان به هر مطلبی بدون مشخص بودن منبع انتشار آن اعتماد کرد.

وی تاکید کرد: با این حال هر تفاهم‌نامه و مبادله‌ای که با سایر کشورها بخواهد صورت گیرد باید با اطلاع و هماهنگی مجلس شورای اسلامی باشد و ما نیز به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در صورت مطرح شدن چنین مساله‌ای پاسدار رای آنان باشیم و صادقانه مطالب را به مردم انتقال دهیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود به صورت ضمنی از مطرح شدن غیرمستقیم این موضوع در مجلس خبر داد و عنوان کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که قرار است معاهده ای ۲۵ ساله بین ایران و چین امضا شود اما این موضوع دلیلی بر واگذاری جزیره کیش نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: حتی اگر کسی چنین فکری هم در سر داشته باشد، قانون اساسی اجازه انعقاد چنین تفاهم نامه ای را به دولت نخواهد داد و این موضوع بی‌اعتبار بودن چنین شایعاتی را روشن می سازد.

وی در پایان بیان داشت: معاهده‌نامه‌ای بین ایران وکشور چین هم که قرار است ابلاغ شود، قطعا نیاز به لایحه دولت و مصوبه مجلس خواهد داشت و در صورت مطرح شدن رسمی آن را رسانه ای خواهیم کرد.

  • نویسنده : 1007