رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت:صدور بخشنامه معافیت از شهریه در راستای جلوگیری از تحمیل هزینه مازاد ،فرصتی طلایی و استثنایی برای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش دلفین، «مهدی باقری» در جلسه کمیته شهریه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر حسن اجرای بخشنامه با تشکیل کمیته اجرایی واطلاع رسانی جامع در سطح استان اظهار کرد: مسئولان به گونه ای عمل کنند که هیچ دانشجویی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و دانشگاه محروم نماند.

 رئیس واحد بندرعباس با تشریح این بخشنامه اظهار کرد: به استناد این بخشنامه دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در رشته های غیر پزشکی و علوم پزشکی ورودی های سال ۱۳۹۷ و قبل از آن که به دلایلی از جمله مشکلات مالی امکان مراجعه جهت ثبت نام به دانشگاه محل تحصیل در موعد مقرر نداشته اند و در چند نیمسال تحصیلی وقفه داشته اند می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ی مازادی به تحصیل ادامه دهند.

وی عنوان کرد: براساس این بخشنامه، دانشجویانی که ترک تحصیل کرده‌اند (موارد مربوطه به وقفه تحصیلی، مراجعه نکردن و انصراف از تحصیل) و هنوز واحدهای درسی (به استثناء پایان‌ نامه و رساله) باقیمانده داشته و قصد بازگشت به تحصیل دارند، ضمن در نظر داشتن سایر ضوابط دانشگاه، از پرداخت شهریه نیمسال‌های وقفه معاف می‌شوند .

وی  گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مرحله اخذ یا تمدید پایان‌نامه و رساله به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی دارای وقفه تحصیلی بوده و قصد بازگشت به تحصیل دارند، از پرداخت شهریه نیمسال‌های وقفه معاف می‌شوند تا بتوانند با پرداخت شهریه نیمسال مراجعه بعد از وقفه، تحصیل کنند. این بند از بخشنامه از تاریخ ابلاغ تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ قابلیت اجرا دارد و پس از آن مطابق دستورالعمل مورخ ۳۱ شهریور ۹۷ رئیس کمیته شهریه دانشگاه محاسبات لازم صورت می گیرد.

 به گفته ی باقری محاسبه شهریه نیمسال‌های باقیمانده دانشجویان از تاریخ مراجعه به بعد از وقفه تحصیلی به دانشگاه، پس از اتمام سنوات مجاز تحصیلی در هر مقطع (بدون در نظر گرفتن نیمسال‌های وقفه) مطابق ضوابط دانشگاه، به نرخ روز انجام شود.