آخرین رئیس دوره پنجم شورای شهر بندرعباس ضمن تشریح اقدامات این دوره از شورا و البته فرار از نمره دهی دقیق به عملکرد «عباس امینی زاده» در سمت شهردار بندرعباس، سعی کرد تا برخی از ابهامات در رابطه با خود و سایر همکارانش، ازجمله نحوه‌ی رأی آوردن در دوره‌های گذشته و استخدام افراد از سوی اعضای شورا در شهرداری را شفاف‌سازی کند.

به گزارش دلفین، اسلام باوقار، آخرین رئیس دوره پنجم شورای شهر بندرعباس در واپسین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تشریح اقدامات این دوره از شورا و البته فرار از نمره دهی دقیق به عملکرد «عباس امینی زاده» در سمت شهردار بندرعباس، سعی کرد تا برخی از ابهامات در رابطه با خود و سایر همکارانش، ازجمله نحوه‌ی رأی آوردن در دوره‌های گذشته و استخدام افراد از سوی اعضای شورا در شهرداری را شفاف‌سازی کند.

زیر سایه‌ی هیچ فرد سیاسی نبوده‌ام

باوقار در این نشست ضمن بیان اینکه از خود و عملکردم در طول این مدت راضی هستم، اضافه کرد: در این هشت سال زیر سایه هیچ چهره سیاسی نبودم، به سلایق و گفته‌های سیاسیون احترام گذاشتم اما درنهایت به آنچه به صلاح مردم شهرم بود، عمل کردم و همین مسئله دلیل رضایتم از عملکرد این برهه است.

تکذیب ضمنی شایعه‌ی استخدام برادر

وی ادامه داد: خداوند را شاکرم که در مدت حضور در شورا ریالی را به نفع خود و خانواده‌ام جابه‌جا نکرده‌ام و بعد از گذشت هشت سال هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌ام را در مجموعه شهرداری استخدام نکرده‌ام.

فقط ۲۵۰ میلیون هزینه تبلیغات کردم

این عضو شورای شهر بندرعباس در تشریح هزینه کرد برای تبلیغات در انتخابات دور پیشین شورای شهر نیز گفت: بعضی مسائل گفتنی نیست اما من برای شفاف‌سازی آمده‌ام.

وی ادامه داد: بسیاری بر این عقیده‌اند که با هزینه‌های میلیاردی برای تبلیغات رأی می‌آورند، در دوره‌ی قبل بسیاری با همین هزینه‌های میلیاردی نتوانستند به شورا راه پیدا کنند اما به‌شخصه حدود ۲۵۰ میلیون برای تبلیغات هزینه کردم و به هیچ شخصی برای رأی دادن پول پرداخت نکردم، بلکه سعی داشتم با ارائه خدمات اعتماد مردم را جلب کنم.

کار شورا شغل‌یابی نیست

وی در ادامه به جذب نیرو در شهرداری بندرعباس و نظارت شورا بر این مسئله اشاره کرد و ضمن بیان اینکه شورا می‌تواند بر این استخدامی‌ها نظارت کند، افزود: در مدت هشت سالی که در شورای شهر بندرعباس فعالیت داشتم، هر کجا رفتم اکثر شهروندان دغدغه اشتغال را پیش کشیدند، حتی در زمان انتخابات نیز این تقاضا مطرح می‌شد اما بارها عنوان کرده‌ام که شغل یابی وظیفه من نیست.

باوقار بیان داشت: همواره در زمان برگزاری انتخابات از شهروندان خواسته ام تا بر اساس عملکردم به من رأی بدهند و قولی در رابطه با استخدام در شهرداری به کسی نداده‌ام.

توصیه به اعضای جدید

وی در پایان تاکید کرد: با این حال متأسفانه بسیاری از اعضای جدید شورای شهر این وعده را پیش کشیدند و در راستای اشتغال برخی افراد وعده‌هایی داده‌اند و صحبت‌هایی مطرح کرده‌اند اما توصیه من این است که نباید فراموش کنند شغل یابی وظیفه‌ی آنان نیست و وعده‌ووعید نابه‌جا برای‌شان حاشیه ایجاد خواهد کرد.

گزارش اختصاصی: زهرا شاکرمی نژاد

  • نویسنده : ۱۰۰۷