کرونای دلتا با چهره‌ای متفاوت در دورهمی‌های خانوادگی و جشن عروسی‌های رودخانه‌بر‌علیا جولان می‌دهد و به‌سادگی خیلی از افراد را راهی بیمارستان‌ها می‌کند و افزایش آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیز مؤید این موضوع است.

به گزارش دلفین، روز پنج‌شنبه هفته گذشته گزارشی از برگزاری یک مراسم عروسی با جمعیت هزارنفری در بخش رودخانه‌ به اطلاع‌مان رسید که خاطرمان را مکدر کرد و به نظرم فاجعه‌ای بزرگ را به بار خواهد آورد. البته این موضوع تازگی ندارد چراکه هر هفته از ۱۰ شب تا قبل از اذان صبح یک جشن و پای‌کوبی بزرگ در این مناطق بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در کنار این موضوع عده‌ای نیز راهی مزارستان‌ها می‌شوند. این در حالی است که باز هم عده‌ای کورکورانه با عادی‌انگاری به روند ناصحیح خود ادامه می‌دهند و جان افرادی بی‌گناه را که به دلیل تعصب‌های قومیتی در این جشن‌های عروسی یا مراسم‌های ختم شرکت می‌کنند، به خطر می‌اندازند.

تأسف‌برانگیزتر اینجاست که این پای‌کوبی سه شب تحت عنوان حنابندان دزدی، حنابندان اصلی و شب عروسی که شب آخر است، برگزار می‌شود و فامیل‌ها از ترس اینکه برگزارکننده جشن خاطرش مکدر شود، بدون ماسک برای همراه نشان دادن خود پروتکل‌های بهداشتی را به فراموشی می‌سپارند و در کنار هم به شادی‌های زودگذری می‌پردازند که نتیجه‌ی سیاهش را بارها دیده‌اند و البته درس عبرت نگرفته‌اند.

حالا بعد از مدت‌ها این بار کرونای دلتا با چهره‌ای متفاوت در دورهمی‌های خانوادگی و جشن عروسی‌های رودخانه‌بر‌علیا جولان می‌دهد و به‌سادگی خیلی از افراد را راهی بیمارستان‌ها می‌کند و افزایش آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نیز مؤید این موضوع است.

در این وضعیت می‌طلبد تا دهیاران در روستاهای بخش رودخانه، اعضای شورا و بهورزان مستقر در روستا‌ها برای رسیدگی به این امور و درنهایت برخورد با افراد برگزارکننده چنین مراسم‌هایی بیش از هر زمان دیگری هوشیاری لازم را داشته باشند زیرا یک سهل‌انگاری می‌‌تواند فاجعه‌ای بزرگ را در مناطق روستایی رقم بزند.

بااین‌حال انتظاری که از مسئولان امر می‌رود این است که نظارت خود را بر روستا‌ها نیز بیش‌تر کنند و مانع از برگزاری تجمعات گستره شوند زیرا تا زمانی که نظارت و برخورد‌ها ضعیف باشد، بیش‌ازپیش پیش باید شاهد برگزاری چنین مراسم‌هایی باشیم؛ این در شرایطی است که روند لاک‌پشتی واکسیناسیون نیز مردم را بسیار خسته و افسرده کرده است.

گزارش اختصاصی: افسانه سالاری

  • نویسنده : ۱۰۰۷