متأسفانه خرید واکسن از حوزه بهداشت و درمان فراتر رفت و جنبه اقتصادی-سیاسی به خود گرفت.

به گزارش دلفین، طی دو سـال اخیـر تقاضا برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی کرونا از اصلی‌ترین مطالبات مردم در سراسر کشور بوده است و به همین دلیل #واکسن_بخرید جز پرکاربردترین هشتک ایرانیان در فضای مجازی قرار گرفت.
متأسفانه خرید واکسن اما از حوزه بهداشت و درمان فراتر رفت و جنبه اقتصادی-سیاسی به خود گرفت تا جایی که به عقیده خیل عظیمی از شهروندان آنچه امروز در کشور اتفاق می‌افتد، نتیجه سیاسی بازی برخی و کیسه دوختن برخی دیگر است.
جدا از شائبه و شایعاتی که درباره تأخیـــر در واکسینــاسیـون عمــومی از گوشه‌کنار به گوش می‌رسد، واکسن تنها بازیچه مسئولان رد بالا نبوده است و بروز تخلف و اشکال حتی در پایین‌ترین سطح از عوامل دخیل در تزریق واکسن نیز به چشم می‌خورد، هرمزگان نیز از این قاعده مستثنا نیست و حتی بلعکس اولویت استان‌هایی از قبیل استان هرمزگان در واکسیناسیون عمومی باعث شد که برخی از هم‌وطنان از سایر استان‌ها برای دریافت واکسن به هرمزگان سفر کنند و توریست درمانی که قرار بود در چهارچوب مشخص در کیش برقرار شود با منفعت‌طلبی برخی از عوامل دست‌اندرکار به‌صورت دلالی در تزریق واکسن درآمدهاست.
چندی پیش صحبت‌های شخص کناریم در تاکسی توجهم را به خود جلب کرد که چند نفر را برای واکسن به همکار خود معرفی می‌کرد. در پایان این سفر از وی پرسیدم می‌تواند شخصی را که در استان محل سکونتش هنوز نوبت ثبت‌نام وی نرسیده است خارج از نوبت در مراکز هرمزگان واکسینه کند که با جواب مثبت وی مواجه شدم تا در اسرع وقت شخص موردنظر را معرفی کنم.
این اتفاق تنها گوشه‌ای کوچک از ایرادت بی‌شماری است که در روند معیوب واکسیناسیون به چشم می‌خورد، واکسیناسیون حق مسلم همه هم‌وطنان است و این قبیل اتفاقات تنها تلاش ما ایرانیان برای بقا و زنده ماندن را نشان می‌دهد، باشد که روسیاهی این زمستان برای زغال باقی بماند.

یادداشت اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است.

  • نویسنده : 1007