رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال احداث هست اما تا سه سال آینده نمی‌توان توقع داشت که به بهره‌برداری برسد.

به گزارش دلفین،نوزدهمین نشست خبری اینترنتی دکتر «حسین فرشیدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز شیوع کرونا روز چهارشنبه برگزار شد.
واکسیناسیون ۹۵ درصدی
وی در این نشست با بیان اینکه بالای ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال هرمزگان دوز اول واکسن و ۷۷ درصد دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: نقش مردم و دانشگاه به‌صورت دوطرفه برای رسیدن به این آمار بی‌بدیل بوده است.
فرشیدی با اشاره به اینکه اکثر شهرستان‌های هرمزگان در واکسیناسیون کرونا به‌خوبی عمل کرده‌اند، گفت: افرادی که واکسن نزده‌اند این حق را ندارند باعث انتقال بیماری شوند و باید با آن‌ها برخورد صورت گیرد و قطعاً مدیریت هوشمند کووید ۱۹ در حال اجراست و کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند از خدمات محروم خواهند شد.
تجمیع یا تعطیلی مراکز واکسیناسیون
وی عنوان کرد: امروز شاهدیم برخی از مراکز واکسیناسیون در حال جمع‌آوری هستند و نیاز است برخی از پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون نیز ادغام شود.
مراسمات در وضعیت آبی
فرشیدی با اشاره به اینکه در وضعیت آبی هیچ محدودیتی برای اجرای مراسمات نخواهیم داشت، عنوان کرد: شرط اصلی زدن ماسک و اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی است و مراسمات در فضای بسته باید با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود.
شرایط بیمارستان ستاره خلیج فارس
وی در ادامه به بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در حال احداث هست اما تا سه سال آینده نمی‌توان توقع داشت که به بهره‌برداری برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با رایزنی‌های انجام شده تلاش داریم بخش‌هایی از آن تا پایان امسال وارد چرخه خدمت شود تا بار بیمارستان شهید محمدی کمتر شود.
سویه امیکرون
وی ضمن بیان این‌که سویه جدید آمیکرون در ۲۰ کشور مشاهده شده است، افزود: همچنان سه اصل مهم تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌ها باید رعایت شود و شدت سرایت این ویروس هنوز سنجیده نشده ولی به‌احتمال‌زیاد از سویه دلتا بیشتر است.
دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در معرض آئدس
وی بیان داشت: بیماری منتقله از پشه آئدس موضوع جدیدی نیست و آثار و عوارض آن سال‌هاست که شناخته شده است و جالب است بدانید که بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض خطر این بیماری هستند.
فرشیدی تأکید کرد: حساسیت ما به خاطر این است که باید وجود یا عدم وجود ویروس در کشور رسمیت پیدا کند و متأسفانه وجود این ویروس بسیاری از فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی افزود: وجود این بیماری قطعاً در تصمیم شرکت‌هایی که علاقه دارند در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند تأثیر دارد و همچنین هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: در پاکستان و عمان هم بیمار و هم ناقل بیماری ناشی از پشه آئدس وجود دارد. پس باید دقت داشته باشیم که امکان سرایت در کشور وجود دارد.
وی در پایان اضافه کرد: اما خبر خوب این است که در حال حاضر پشه‌های صیدشده حامل ویروس نیستند ولی این از نگرانی‌های ما کم نخواهد کرد.

خبر اختصاصی:مهدی ذاکری

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007