متخصص بیماری‌های داخلی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه‌ی اجباری برای این سویه نیز گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که فرد مبتلا به این ویروس باید 5 تا 10 روز کاملاً در یک محیط مجزا قرنطینه شود.

به گزارش دلفین، دکتر «غلامعباس مؤمنی» متخصص بیماری‌های داخلی در گفت‌وگوی اختصاصی با دلفین سردرد، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد و سرفه‌های مداوم را نشانه‌های ابتلا به امیکرون عنوان کرد و گفت: افرادی که دزهای توصیه شده واکسن‌های معتبر را به همراه دوز بوستر یا همان تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند؛ بالاترین سطح محافظت در برابر وقوع فرم شدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان را دارند.
مؤمنی در پاسخ زمان بروز علائم امیکرون نیز اظهار داشت: سه روز بعد ابتلا، علائم امیکرون در فرد بروز می‌یابد، البته در بعضی افراد این‌گونه نیست و به همین دلیل است که قدرت انتقال آن زیاد می‌شود.
وی بیان داشت: با این وجود برخی از تحقیقات اثبات کرده‌اند که امیکرون می‌تواند ایمنی ایجاد شده توسط واکسن‌ها را دور بزند و حتی در افرادی که دوز بوستر واکسن خود را دریافت کرده‌اند نیز ایجاد عفونت کند.
این متخصص داخلی اضافه کرد: به همین خاطر اکثر پزشکان همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار دریافت واکسیناسیون کامل به‌عنوان اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا تأکید دارند.
وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه‌ی اجباری برای این سویه نیز گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که فرد مبتلا به این ویروس باید ۵ تا ۱۰ روز کاملاً در یک محیط مجزا قرنطینه شود.
مؤمنی خطاب به پرستاران نیز توصیه کرد: پرستاران و اطرافیان بیمار باید حتماً از ماسک و سایر لوازم بهداشتی استفاده کنند، خصوصاً پرستار سالمند و کسی که نگهداری از کودک را بر عهده دارد باید بیشتر مراقب باشد چون بسیاری از مدافعان سلامت درگیر شده‌اند و با کمبود نیرو مواجه هستند.

گفت و گوی اختصاصی:فهیمه هادی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001