این روزها بیمارستان فاطمه الزهرا شهر حاجی‌آباد در شرایط ناگواری به سر می‌برد و بیماران نسبت به خدمات این بیمارستان ابراز نارضایتی می‌کنند.

به گزارش دلفین، این روزها بیمارستان فاطمه الزهرا شهر حاجی‌آباد در شرایط ناگواری به سر می‌برد و بیماران نسبت به خدمات این بیمارستان ابراز نارضایتی می‌کنند. بیمارستان فاطمه الزهرا که در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسید، به‌عنوان تنها بیمارستان حاجی‌آباد باید جوابگوی جمعیت وسیعی باشد و این مسئله را نیز مدنظر قرار دهید که این بیمارستان در مسیر جاده ترانزیتی سیرجان – بندرعباس واقع شده که ازلحاظ موقعیت جغرافیایی نقطه‌ای حساس به‌حساب می‌آید و بیماران تصادفی بسیار زیادی را همه‌ساله باید تحت درمان و مداوا قرار دهد و همین مسئله اهمیت آن را در شهری ۳۰ هزارنفری بیشتر برجسته می‌کند.
بر اساس آخرین آمار منتشرشده بیمارستان فاطمه الزهرا با ۶۴ تخت مصوب و البته فقط با ۴۷ تخت فعال خدمت‌رسانی می‌کند و از ۶۷ هزار مترمربع مساحتش تنها دو هزار مترمربع آن به بخش درمانگاهی، بستری و پاراکلینیک اختصاص دارد.
در این وضعیت و بر اساس مشاهدات و همچنین اظهارات شهروندان، مراجع کنندگان از وضعیت ارائه‌ی خدمات این بیمارستان بسیار گله‌مند و ناراضی هستند.
بیمار را پاس‌کاری می‌کنند
خانمی حدوداً ۶۰ ساله در بخش دیالیز بیمارستان فاطمه الزهرا به انتقاد از شرایط بیمارستان پرداخت و به خبرنگار دلفین گفت: در حدود چهار ماه است که به این بیمارستان مراجعه می‌کنم و یک روز در میان باید دیالیز شوم اما روزهای که می‌آیم یا می‌گویند برو فردا بیا، یا دکتر نداریم یا دستگاه خراب است و ما مدام در حال پاس‌کاری شدن هستیم.
وی بیان داشت: این نوع برخورد در شان شهروندان حاجی‌آبادی نیست و سر این مسئله شب‌ها خواب آرام ندارم و علاوه بر درد که امانم را بریده است باید به این مسائل نیز فکر کنم.
مجبوریم برویم سیرجان یا بندرعباس
خانمی دیگر از مراجعان این بیمارستان هنگامی که از خبرنگار بودن من آگاهی یافت به بحث اضافه شد و گفت: این بیمارستان در جذب متخصص محدودیت‌های فراوانی دارند به‌عنوان‌مثال متخصص ارتوپد، متخصص چشم و خیلی از موارد دیگر اصلاً در این بیمارستان نیست و ما باید یا به سیرجان یا به بندرعباس برویم.
وی ادامه داد: علاوه بر پزشکان عمومی، کلاً ما دو نوع دکتر در این بیمارستان می‌بینیم که شامل دکتر اطفال و متخصص قلب و عروق می‌شود و در سایر موارد مشکلات اساسی وجود دارد.
به مرکز استان مراجعه کنید
با این حال برای یک‌جانبه نشدن گزارش و انعکاس صحبت‌های مسئولان بیماری نزد «فاطمه اسدی» رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا رفتیم که متأسفانه وی نیز در این رابطه جواب قانع‌کننده ندارد و بیان داشت که باید به اداره درمان استان هرمزگان برای دریافت چرایی بروز این وضعیت مراجعه کنیم.
حاجی‌آباد هم جزئی از هرمزگان است
در این شرایط می‌طلبد تا مسئولان استانی به فکر بهداشت و درمان حاجی‌آباد نیز باشند و نگذارند تا شهروندان علاوه بر فشارهای فیزیکی ناشی از طی مراحل درمانی، دغدغه‌ی سفر به دیگر شهرستان‌ها برای یافتن امکانات درمانی را نیز متحمل شوند چراکه این وضعیت علاوه بر فشارهای مادی، فشارهای روانی و احساسی شدیدی را نیز بر بیمار و اطرافیانش تحمیل می‌کند.

گزارش اختصاصی: نرجس حسن زاده

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1001