پژوهشگر حوزه جمعیت عنوان کرد: حدود 7 میلیون و 900 هزار مجرد در کشور وجود دارد و همچنین 13 میلیون و 100 هزار متأهل هم می‌توانند بچه‌دار شوند و فقط به خاطر مشکل اقتصادی از این مساله صرف نظر می‌کنند.

به گزارش دلفین، روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته همایش هرمزگان جوان در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و خانواده با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.
طرقبه یک استثنا
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد مسلم وافی» پژوهشگر حوزه جمعیت با حضور در این همایش ضمن جدی خواندن کندی رشد جمعیت در کشور، ابراز داشت: تنها شهر در ایران که نرخ زاد ولد در آن افزایش پیدا کرده شهر طرقبه در مشهد است.
در انتظار سونامی ناباروری
این پژوهشگر حوزه جمعیت گفت: اگر تا سال ۱۴۰۵ نرخ جمعیت به ۱۰ میلیون نفر برسد در تله کاهش جمعیتی گیر نخواهیم افتاد اما در غیر این صورت به‌زودی با سونامی ناباروری مواجه خواهیم شد.
خطر پیری جمعیت
حجت‌الاسلام وافی اذعان داشت: هم‌اکنون استان هرمزگان در رده میان‌سالی قرار دارد، اما تا ۳۰ سال دیگر ممکن است جامعه‌ای پیر داشته باشیم و این موضوع خطر بزرگی محسوب می‌شود.
دو هزار سقط جنین در هرمزگان
وی گفت: در استان هرمزگان پزشکی قانونی اعلام کرده است که حدود دو هزار سقط‌جنین صورت پذیرفته است و باید این مساله را در نظر داشت که ۹۰ درصد سقط‌جنین در کشور غیرقانونی انجام می‌شود و با این اوصاف در ایران آمار سقط‌جنین از آمار تولد بیشتر شده است.
وی در پایان عنوان کرد: حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار مجرد در کشور وجود دارد و همچنین ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار متأهل هم می‌توانند بچه‌دار شوند و فقط به خاطر مشکل اقتصادی از این مساله صرف نظر می‌کنند.

خبر اختصاصی

این مطلب در نشریه دلفین منتشر شده است

  • نویسنده : 1007