مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی فراخوان‌هایی پرستارانی را از سایر استان‌ها برای فعالیت در بخش کووید استخدام کرده‌ایم، پرستاران ساکن استان خواهان کار در بندرعباس به‌جز بخش کووید19 هستند.

«لیلا شریفی» مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دلفین در خصوص چرایی شروع به طرح برخی پرستاران در بیمارستان‌های شهرستان‌ها اذعان کرد: ما دارای ۱۵ بیمارستان دانشگاهی در استان هرمزگان هستیم و بدون شک اکثر پرستاران تمایل دارند که در مرکز استان فعالیت کنند؛ بااین‌حال اگر دانشگاه با شروع به طرح همه نیروهای پرستاری به مرکز استان موافقت کند، نیروی کار برای مناطق محروم نخواهیم داشت و در سایر شهرستان‌ها نیرو برای خدمت‌رسانی به مردم نخواهیم داشت.

شریفی ادامه داد: دانشگاه برای آغاز به کار پرسنل طرحی، اصولا نیروهای مجرد را به شهرستان‌هایی دور دست مانند بشاگرد ارجاع میدهد و بعد از گذشت مدت ۶ تا ۸ ماه از خدمت‌شان آنان را به مرکز استان انتقال میدهند.

وی گفت: جهت جذب نیرو به صورت طرح و یا شرکتی فراخوان زده شده است که پرستارانی از شهرهای شیراز، استهبان، تبریز و یزد برای فعالیت در بخش کووید اعلام آمادگی نموده‌اند و نیروی بومی وجود نداشته که بخواهد در بخش کووید ۱۹ بیمارستان شهید محمدی خدمت‌رسانی کند و دانشگاه با شروع به طرح وی در مرکز بندرعباس مخالفت کرده باشد و اگر کسی تمایل به کار در بخش کووید دارد با همکاری وی موافقت می‌شود .

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: سامانه رشد مربوط به نیروهای طرحی است که از سوی وزارتخانه با هدف تقسیم عادلانه نیروهای طرحی و اینکه بیمارستان‌هایی که از مراکز دور هستند بدون پرستار نمانند، طراحی شده است.

وی گفت:اگر دفتر پرستاری تمام نیروها را جهت طرح در مراکز بندرعباس جذب کند، چه کسی قرار است در بیمارستان بشاگرد خدمت‌رسانی کند.

شریفی افزود: همه دانشگاه‌ها سامانه رشد دارند اما این سامانه مستقیماً از سوی خود وزارت بهداشت نظارت می‌شود و همه همکارانم در استان تنها بیننده‌ی ثبت‌نامی‌ها روی این سامانه هستیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد:شیراز دارای چندین دانشگاه است که فاصله‌ی هشت ساعته از مرکز تا شهرستان‌های اطرافش وجود ندارد، اما در استان هرمزگان باید شرایط مسافتی و محرومیتی شهرستان‌هایمان را هم در نظر بگیریم.

وی افزود: ما به نیروها اعلام می‌کنیم که شما به عنوان مثال چهار تا ۶ ماه برای گذراندن طرح با ما همکاری کنید و به بیمارستان بشاگرد بروید تا بعد از این زمان با ادامه خدمت شما به بیمارستان های مرکز استان موافقت شود.

شریفی ادامه داد:متأسفانه در حال حاضر در سامانه رشد هیچ ثبت نام شده ای برای شروع به طرح در شهرستان‌های اطراف نداریم و در حال حاضر با توجه به بحران کووید ۱۹ اولویت ما برای برای جذب نیروهای طرحی بیمارستان شهید محمدی است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما پرستاران غیربومی هستند که بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن به شهرهای خودشان بازمی‌گردند و اکنون ما با کمبود نیروی بومی بنا بر شرایط خاص مواجه هستیم.

گفت وگوی اختصاصی: افسانه سالاری

  • نویسنده : 1008