میناب؛ روایت ۱۲۰ کودکی که از مدرسه «شجره طیبه» به خانه بازنگشتند
بیش از دو ماه از بمباران مدرسه «شجره طیبه» گذشته، اما میناب هنوز با جای خالی ۱۲۰ کودکی زندگی میکند که آن روز از کلاس درس به خانه بازنگشتند؛ زخمی که همچنان بر چهره شهر پیداست.
چرا باید به یک کوهنورد در رعایت مسائل زیستمحیطی اعتماد کرد؟!
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در همایش روز محیطزیست با لحنی دوستانه، بیآلایش و به دور از ژست عصاقورتدادهی مدیران دولتی و صنعتی، پسازآن که برای شهدای محیطبان و مظلومیتشان اشک ریخت، سعی نکرد با آمار و ارقام حسن نیت خود را نشان دهد و تنها یک عبارت به زبان آورد که استناد کردن به آن موثقتر و قابلاعتمادتر از بسیاری از آمارهای ساختگی است.
وعدهی حل مشکل آبی میناب تا هفتهی دولت
معاون بهرهبرداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب هرمزگان وعده داد مشکل آبی میناب تا هفتهی دولت حل شود.
جذام فراموشی بر ساختمان مجتمع ورزشی کارگران بندرلنگه
ساختمان مجتمع ورزشی کارگران بندرلنگه را باید ساختمانی بیدروپیکر بخوانیم، ساختمانی که نزدیک به ۱۲ سال پیش کلنگ ساخت آن در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و طی مراسم خاصی زده شد.
رنجنامه دانشآموزانی که با نیسان و موتورسیکلت به مدرسه میروند
مشکلات در غرب استان هرمزگان همواره به دلیل نجابت مردم این خطه مثل آتشی زیر خاکستر باقی میماند و قناعت شهروندان این منطقه آنان را کمتر در قامت یک مطالبهگر قرار میدهد.
گنو، سرزمین آشغالها/امکان دریافت ورودی از بازدیدکنندگان وجود ندارد
هنوز قشر وسیعی از مردم اهمیت حفظ بهداشت این منطقه را درک نکردهاند و باید گفت که گنو به سرزمین آشغالها بدل شده است.
فراموشی وعدهها در چالههای محور میناب-سندرک
ماجرای جادهی میناب به سندرک قصهی پرغصه مردم میناب، سندرک، بشاگرد و هشتبندی است که سالها از آغاز طرح اصلاح یا دو بانده کردن آن به دلیل عرض کم و کیفیت نامناسب آسفالت میگذرد.
زندگی کارگری و حتی دغدغه راجع به مخارج مرگ
از دیرباز تاکنون کارگران همواره مورد ظلم و تعدی قرار گرفتهاند، کارگرانی که از وضعیت اقتصادی ثابتی برخوردار نیستند و در سایه بیتوجهی مسئولان کمر خم کردهاند.
دفن غیراصولی طلای کثیف و آیندهی سیاه هرمزگان/هیچ سایتی برای بی خطرسازی پسماندهای صنعتی نداریم
در این شرایط شایسته است تا دلسوزان هرمزگان برای پیشگیری از یک فاجعهی زیستمحیطی و تبدیل گوشهگوشهی استان به سراوانی دیگر دستبهکار شوند.
۳۰ سال نامهنگاری برای بهسازی یک زمین بازی
نوجوانان و نونهالان روستای فورخورج از توابع بخش سیاهو از داشتن یک زمین بازی محروماند.
افزایش حقوق کارگران با تورم خنثی شد/اعتراض نکردن کارگران از رضایت نیست
دبیر خانه کارگر استان هرمزگان گفت: کارگران استان خط فقر را رد کردهاند و همچنان مسئولان استانی نسبت به جامعه کارگری بیتوجه هستند.
به نوهی شهید تهرانی میدهند به فرزند شهید هرمزگانی نمیدهند/خواستار نگاه عادلانه به تمامی جانبازان و ایثارگران هستیم
آزاده و جانباز 60 درصد دفاع مقدس عنوان کرد: توقع دارم برای فرزندانمان تسهیلات خرید منزل اختصاص دهند اما متأسفانه خبری نیست.
دردسرهای دوستی برای بچهمدرسهایها
تأکیدات دوستی بر کیفیتبخشی امتحانات برای دانش آموزان هرمزگانی دردسرساز شد.
آب در کشمکش حاکمیت دوگانهی قشم/همافزایی منطقه آزاد و استانداری هرمزگان فراهمتر از همیشه
آب نیز در قشم دچار همین معضل است و قسمتی از جزیره زیر نظر منطقه آزاد و قسمتی نیز زیر نظر آبفا هرمزگان مدیریت میشود و همین مسئله به نارضایتیهای گسترده منجر شده است.
مسائل اقتصادی اصلیترین دلیل خودکشی مردان/اقدام به خودکشی زنان بیشتر از مردان
دکتر روانشناس با بیان اینکه اصلیترین دلیل خودکشی در مردها مسائل اقتصادی است، گفت: فشار اقتصادی با توجه به نقش اجتماعی مردان برای آنان بسیار سنگین است و مواجهه شدن افراد با عواقب برخی موضوعات اقتصادی و واکنش بد جامعه از دلایل خودکشی مردان است.
آمار دقیقی از پلنگ گنو وجود ندارد/وضعیت پلنگ هرمزگان در قیاس با سایر استانها بهتر است
معاون محیطزیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیطزیست استان هرمزگان اذعان داشت: 52 درصد گونههای در معرض تهدید کشور، در هرمزگان یافت میشود که آمار قابلتوجهی است و نشان از اهمیت حفظ زیستگاهها و زیستمندان با ارزش استان دارد.

































Thursday, 25 June , 2026